admin Or General
Mesaj Sayısı : 1266 Rep Gücü : 0 Doğum Tarihi : 01/08/86 Kayıt Tarihi : 15/09/09 Yaş : 38 Nerden : Isparta
| Konu: Heroes of Might and Magic V Ptsi Kas. 30, 2009 11:33 am | |
| | : Heroes of Might and Magic 5 |
| : Sanal Sürücü |
| : Max Payne |
| : 13 (200 MB) |
* OS: Windows 2000/XP SP2/XP64 Pro, DirectX 9.0C * CPU: Pentium 4 / Athlon 1.5 GHz or higher * RAM: 1024 MB or higher * Video: 128 MB AGP GeForce4 Ti4200 / RADEON 8500 or higher video card * CD/DVD-ROM speed: 32x * Sound: DirectX compatible PCI 16-bit sound card * 3 Gb of available hard-disk space Eski oyuncuların aklından hiç çıkmayan bazı efsanevi oyunlar vardır. Bunlardan biri de kesinlikle sıra tabanlı strateji klasiği Heroes of Might and Magic’dir (homm). Tarihlerin 1995’i, 14 inç’lik monitörlerimizin de sadece 2 boyutu gösterdiği yıllarda ufkumuzu genişleten, hem zekâ gerektiren hem de müthiş stratejik kararları vermemizi isteyen yegâne oyundu homm. Yine 3DO firmasının efsane rol yapma oyunu olan Might and Magic’in strateji versiyonu olarak çıkarılmayı düşünülürken, asıl oyundan daha fazla ilgi toplaması üzerine büyük başarı elde eden firma, homm’ın bu beklenmedik başarısı sayesinde hem zamanında iyi satış rakamları yakalamış, hem de devam oyunları ile de efsaneyi devam ettirmişti. 2 senede bir homm Aradan geçen yaklaşık her 2 senede bir yeni oyunu ile karşımıza çıkan 3DO, homm serisini 3. versiyona taşıdığında büyük gelişim kaydetmiş ve dönemin en çok oynanan yapımı haline gelmişti. Temel yapısı gereği sıra bazlı oyunu benimsemesine rağmen, insanların sıkılmadan oynamasına, hatta zorlu yapay zekâsı ile oyuncuyu daha fazla düşünmeye iten yapısı ile büyük ilgi toplamıştı. Yıllar 2002’yi gösterdiğinde homm serisinin 3DO tarafından çıkan son versiyonu (Bu aynı zamanda firmanın da son oyunlarından biri idi. Çünkü o dönemde iflasın eşiğindeydiler.) yani homm 4, büyük değişiklikler içeriyor ve hayranlarının aniden ikiye bölünmesine yol açıyordu. Hayranların bir kısmı yeni oyunu eskisine nazaran çok daha iyi, çok daha başarılı bulurken hiçte azımsanmayacak kadar bir kısmı da eski oyunlarını geri istediklerini ve bu yeni versiyonun tüm homm atmosferini yok ettiğini, hatta bambaşka bir oyuna çevirdiğini iddia etmişlerdi. Gerçi 3DO o dönemlerde büyük sıkıntı yaşadığı için fazla bir cevap veremedi ve sadece daha evvel yaptığı gibi bir kaç ek paket ile senaryoyu genişletti. Aradan uzun bir zaman geçmedi ki; iflasını açıklamak üzere iken 3DO ismi ile bir anılan Might and Magic lisans haklarını UbiSoft’a tam 1.3 milyon dolar karşılığında devretti. Yeni yuva, UbiSoft Önümüzdeki sene içerisinde homm serisi beşinci oyunu ile tekrar hayranlarının karşısına çıkmaya hazırlanıyor. Üstelik bu kez UbiSoft gibi son yılların trendi yükselen oyun firmasının kanatlarının altında olarak. 3 boyutlu grafiklerin alıp başını gittiği, görsel efektlerin tavana vurduğu dönemlerde bile hala daha sakin ve zekâ üzerine kurulu yapımlarla vakit geçirmek isteyen oyuncuların homm 3’ü oynadığını düşünürsek, efsanenin devam etmemesi için zaten hiçbir neden yok. Mart ayında serinin yeni oyunu duyurulduklarından bu yana Ubisoft çalışanları büyük bir araştırma işine giriştiler. İlk olarak forumlardan bilgi toplayarak ve çeşitli sebeplerle oyuncular ile iletişime geçerek, yeni oyunun nasıl olması gerektiği ya da eski oyunların eksik yönlerinin neler olduğu konusunda pek çok insanlara danıştılar. Tüm bunların ışığı altında çalışmaya başlayan yapımcılar, Heroes of Might and Magic olan uzun ismini “Heroes 5” olarak kısalttıkları gibi oyunun kendisini de baştan aşağı değiştirmeye karar verdiler. Yeni imajı ile Heroes 5 İlk olarak haritaların ve oyunun genel yapısından bahsedelim. Yapımcılar yeni oyunda grafiklerden tutun hemen her objeyi sıfırdan tasarlamışlar. Heroes’i yeniden yaratmaya çalışan yapımcıların en çok üzerinde durdukları konu ise eski homm ruhunun kaybolmaması. Heroes 5’in artık tamamıyla 3 boyutu destekleyeceğini sağır sultan bile duydu. Açık konuşmak gerekirse pek çok oyuncunun, özellikle de homm hayranlarının en çok korktuğu konu da bu. Yani 3. boyuta geçiş... Herkes eski versiyonların oynanabilirliğinin korunmasından yana. Hatta çoğu insan daha iyi oynanabilirlik için 3. boyuta geçilmemesini ve grafiklerin iyi olmamasını yeğleyebilirler. Ancak yapımcılar E3 fuarında da ilan ettikleri üzere oyunu baştan aşağı 3 boyutlu hale getirmişler. Grafiklerin genel yapısından bahsetmek gerekirse ilk bakışta World of Warcraft’a benziyor. Rengârenk harita tasarımı, göz alıcı şehirler, çizgi filmi andıran tasarımlar oyunu bambaşka bir hale bürümüş. Hatta Final Fantasy havasında görüntüler elde edildiği de gözden kaçmıyor. Elbette bildiğimiz homm dünyasını baştan yaratacak olan insanlar UbiSoft tarafından özenle seçilmiş programcılar. Dolayısıyla homm kendine özgü dünyasını da koruyacaklardır. Heroes 5 in yapımcıları, görünüş olarak yeni oyunlarının eski versiyonlardan epey farklı olmasını özellikle istediklerini belirtiyorlar. Böylece daha evvel yapılmış oyunlarla arada fazla bağ bırakmayıp hatalardan kaçmayı düşünüyorlar diyebiliriz. Bir başka neden de elbette daha büyük ve kapsamlı oyun platformu hazırlamak. Ancak vadettikleri özellikler o kadar güzel ki; insanda heyecan yaratmıyor değil. Mesela yeni oyunda en büyük özelliklerden biri oynanışın oldukça seri hale getirilecek olması. Bildiğiniz üzere homm her zaman sıra bazlı oynanışı sunmuş ve sırasını salan oyuncunun bir süre beklemesine neden olmuştur. Heroes 5’te yapımcılar bu sorunu çok farklı bir yöntemle çözdüklerini, oynanışı derinden etkileyecek ve oyuncuları hiç sıkmayacak şekilde düzenlediklerini söylüyorlar. Artık bekleme sırası kendinde olan oyuncu da ordusu ve askeri birimleri ile ilgili işler yapabilecek. Kaç harita, kaç büyü, kaç karakter, kaç..? Heroes 5’in en çok merak edilen konuları elbette içerinde neler barındırdığı. Oyuncular hep yeni gelecek yapımın ne kadar büyü, karakter ve birim içerdiğini merak eder. Bunların cevabını henüz vermek için erken olduğunu düşünen yapımcılar, şu kadarını söylüyorlar; “homm’dan ne bekliyorlarsa, Heroes 5’te daha fazlasını bulacaklar”. Her şeyden evvel bilinen bazı kesin gerçekler var. Bunların başında oyunun 6 adet farklı şehir içereceği. Bu şehirlerden ikisi, yani “Human (İnsan)” ve “Demon (Şeytani ırk)” şehirleri E3 fuarında gösterilmişti. Diğer dört şehir ise en az onlar kadar kaliteli ve göz alıcı olacak. Ubisoft çalışanlarının özellikle geliştirmeye çalıştıkları bir konu da çoklu oyun. Bilindiği gibi sıra tabanlı oyunlarda çoklu oyuncu modları genelde sıkıcı olur ve bekleyen taraf “hadi daha çabuk ol” gibi sözler sarfetmek zorunda kalır. Zaten günümüzde online oyunlardaki ana mantık olan “hızlılık” söz konusu olunca Heroes 5’in de eski sistem ile başarılı olması pek mümkün değil. Bu yüzden yapımcılar daha evvel anlattığım gibi bekleyen tarafın hâlâ oynayabilmesi konusunda gelişmeler yaptıkları gibi, oyunun genel oynanışını da daha seri hale getirmişler. Ara menüler ve ara birim oldukça kullanışlı olduğu gibi klavyeden basılacak bir iki tuşla da rahatça kontrol sağlanacak. Yapımcılar oyunu o kadar seri hale getirecekler ki; sırf bu seriliği anlatabilmek için bir alıştırma bölümünü oyuna eklemeyi düşünüyorlar. Heroes bildiğiniz homm değil! Artık işin en can alıcı noktasına, yani gelen köklü değişikliklere değinelim. Yapımcılar eski oyunların en önemli unsuru olan savaş meydanlarını değişikliğe uğratmışlar. Yine oyunumuz sıra tabanlı savaşı benimsiyor, ama hariralar hem 3. boyutun getirdiği göz alıcılığı kullanıyor, hem de büyü efektleri ile gerçekten hayran bırakıyor. Fakat homm oynayanlar için grafikten daha önemli olan Hero (kahramanlar) yönetme konusunda bazı değişiklikler olduğu özellikle belirtiliyor. İlk olarak şunu belirtmeliyiz. Yapımcılar kahramanların oyuna katkısı konusunu uzun uzun düşünmüşler. Başta, aynı anda birden fazla kahramanın savaş meydanında olmasını planlamışlar, ancak bu planın geri teptiğini, diğer basit birimler ile büyük güç farkından dolayı oynanabilirliğin düştüğünü fark etmişler. Bu sebeple farklı bir yol izlemeye; ya kahramanları savaşa dahil etmemeye ya da kahramanların güçlerini kısarak savaşa dahil olmalarını düşünmüşler. Sonuç olarak kesin bir konuda anlaşılmasa da oyunun şu anda ikinci fikir üzerinde yapıldığı, yani kahramanların biraz daha güçlerinden arınarak savaş meydanında bulunacağı söyleniyor. Savaş alanının epeyce değişmesine rağmen hala karelere bölünmüş tipik hali kullanıldığı söyleniyor. Üstelik her şey daha kolay erişilebilir ve kolayca kullanılabilir hale gelmiş. Özellikle güç dengesi konusunda epey çalışan yapımcılar, hemen hiç bir ırkın diğerinden üstün olmaması için çaba gösteriyorlar. Küçük notlar Gözardı edilmemesi gereken bazı ayrıntılar var. Mesela yeni oyunda “Kahramanın izi” denilen bir sistem geliştirilmiş. Özellikle çoklu oyuncu moduna büyük heyecan ve canlılık katacak olan bu sistem sayesinde, bir yerden diğerine yolculuk yapan kahramanlar arkalarında bir süreliğine “iz” bırakacaklar. Her ırka göre değişecek olan bu iz bırakma süeresi içinde diğer kahraman oradan geçerse düşmanının nerelere uğradığını görebilecek. Heroes 5 için şimdilik söylenecekler bu kadar. Gerisini oyunun daha geliştirildiği anlarda öğrenebileceğiz. Homm sisteminin baştan aşağı değişiyor olması belki insanları şüheye itiyor olabilir, ama bu işin başındaki kişiler gerçekten işin ehli ve oyuncuların sözlerine kulak asarak ilerleyen programcılar. Heroes 5’in şimidilik çıkış tarihi belli değil, ama 2006 yılı içinde piyasada olması bekleniyor. Son olarak betası için minik bir açıklama yapmak gerekirse, yapımcılar bir kaç ay sonra kapalı bir beta test planlıyorlar, ancak bunu sadece form doldurup yeterli seviyede görülen oyuncular katılabilecek. Böylece bize şimdilik sadece beklemek kalıyor.Biraz uzun oldu ama tam bilgi en iyisidir. Önemli uyarı: Hile için gerekli olan ayarlamayı yapmadan önce, oyunun "profiles" klasöründe yer alan “autoexec.cfg” dosyasının yedeğini almanız önerilir. Daha sonra bu dosyayı bir editör yardımı ile açın ve aşağıdaki satırı dosyanın sonuna ekleyip, kaydedin: setvar dev_console_password = schwinge-des-todes Oyun sırasında konsolu açmak için “~” tuşuna basın ve aşağıda verilen hile kodlarından birini köşeli parantezleri yazmadan girip “Enter”a basın. add_army_town [şehir numarası] [0 veya 1]: Belirtilen şehrin kahramanının ordusunu yaratıklarla doldurur. 0 normal, 1 gelişmiş yaratıklar için. add_skill [yetenek ismi]: Yetenek puanları ekler. add_exp [miktar]: Seçilen kahramana istenen miktar kadar tecrübe ekler. add_all_spells: Seçilen kahraman tüm büyülere sahip olur. set_hero_luck_morale [şans seviyesi] [moral seviyesi]: Seçilen kahramanın şans ve moral seviyesinin ayarlar. clear_money: Tüm kaynakları sıfırlar. add_gold [miktar]: Yazılan miktar kadar altın ekler. add_money [miktar]: Yazılan miktar kadar kaynak ekler. show_player_money [oyuncu numarası]: Seçilen oyuncunun kaynaklarını gösterir. show_hero_mp: Seçilen kahramanın hareket puanını gösterir. @win(): Görevi kazandırır. @lose(): Görevi kaybettirir. Şehir isimleri ve numaraları: Aşağıdaki değerlerden birini “add_army_town [şehir numarası] [0 veya 1]” kodu ile kullanın. Heaven veya 0 Preserve veya 1 Academy veya 2 Dungeon veya 3 Necro veya 4 Inferno veya 5 Yetenek isimleri ve numaraları: Aşağıdaki değerlerden birini “add_skill [yetenek ismi]” kodu ile kullanın. logistics veya 1 war_machines veya 2 learning veya 3 leadership veya 4 luck veya 5 offence veya 6 defence veya 7 sorcery veya 8 destructive_magic veya 9 dark_magic veya 10 light_magic veya 11 summoning_magic veya 12 training veya 13 gating veya 14 necromancy veya 15 avenger veya 16 artificier veya 17 invocation veya 18 pathfinding veya 19 scouting veya 20 navigation veya 21 first_aid veya 22 ballista veya 23 catapult veya 24 intelligence veya 25 scholar veya 26 eagle_eye veya 27 recruitment veya 28 estates veya 29 diplomacy veya 30 resistance veya 31 lucky_strike veya 32 fortunate_adventurer veya 33 tactics veya 34 archery veya 35 frenzy veya 36 protection veya 37 evasion veya 38 toughness veya 39 mysticism veya 40 wisdom veya 41 arcane_training veya 42 master_of_ice veya 43 master_of_fire veya 44 master_of_lightnings veya 45 master_of_curses veya 46 master_of_mind veya 47 master_of_sickness veya 48 master_of_blessing veya 49 master_of_abjuration veya 50 master_of_wrath veya 51 master_of_quakes veya 52 master_of_creatures veya 53 master_of_animation veya 54 holy_charge veya 55 prayer veya 56 expert_trainer veya 57 consume_corpse veya 58 demonic_fire veya 59 demonic_strike veya 60 raise_archers veya 61 no_rest_for_the_wicked veya 62 death_scream veya 63 multishot veya 64 snipe_dead veya 65 imbue_arrow veya 66 magic_bond veya 67 melt_artifact veya 68 magic_mirror veya 69 empowered_spells veya 70 dark_ritual veya 71 elemental_vision veya 72 road_home veya 73 triple_ballista veya 74 encourage veya 75 retribution veya 76 hold_ground veya 77 guardian_angel veya 78 student_award veya 79 grail_vision veya 80 caster_certificate veya 81 ancient_smithy veya 82 pariah veya 83 elemental_balance veya 84 absolute_charge veya 85 quick_gating veya 86 master_of_secrets veya 87 triple_catapult veya 88 gating_mastery veya 89 critical_gating veya 90 critical_strike veya 91 demonic_retaliation veya 92 exploding_corpses veya 93 demonic_flame veya 94 weakening_strike veya 95 fire_protection veya 96 fire_affinity veya 97 absolute_gating veya 98 death_tread veya 99 last_aid veya 100 lord_of_undead veya 101 herald_of_death veya 102 dead_luck veya 103 chilling_steel veya 104 chilling_bones veya 105 spellproof_bones veya 106 deadly_cold veya 107 spirit_link veya 108 twilight veya 109 haunt_mine veya 110 absolute_fear veya 111 disguise_and_reckon veya 112 imbue_ballista veya 113 cunning_of_the_woods veya 114 forest_guard_emblem veya 115 elven_luck veya 116 forest_rage veya 117 last_stand veya 118 insights veya 119 sun_fire veya 120 soil_burn veya 121 storm_wind veya 122 fog_veil veya 123 absolute_luck veya 124 march_of_the_machines veya 125 remote_control veya 126 academy_award veya 127 artificial_glory veya 128 spoils_of_war veya 129 wildfire veya 130 seal_of_protection veya 131 counterspell veya 132 magic_cushion veya 133 supress_dark veya 134 supress_light veya 135 unsummon veya 136 absolute_wizardy veya 137 teleport_assault veya 138 shake_ground veya 139 dark_revelation veya 140 fast_and_furious veya 141 lucky_spells veya 142 power_of_haste veya 143 power_of_stone veya 144 chaotic_spells veya 145 secrets_of_destruction veya 146 payback veya 147 elite_casters veya 148 elemental_overkill veya 149 absolute_chains veya 150 Aynı serilerdeki Netload, Rapidshare ve FileFactory bağlantıları aynıdır.. Aynı serilerdeki partları karışık indirebilirsiniz.. Örnek : Part1'i rapidshare Seri 1 bağlantısından indirdiyseniz, part2'yi Netload seri 1 veya Filefactory Seri 1 bağlantılarından indirebilirsiniz.. [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] | |
|