Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Programlar-Muzikler-Filmler-Oyunlar
Tek Link İndirmenin Keyfi Tüm Üyelerimiz Faydalanabilir
Arkadaşlar ben sitenizin yeni sahibiyim Moderatör ve yönetici Alımları Başlamıştır Bilginize
bana ulaşmanız için e-mail adresim: serpiljokey@hotmail.com adresine mail atmanız yeterlidir. Saygılarımla Serpil_Jokey
Supported OS: Windows 2000/XP/Vista Processor: Pentium 4 or AMD AthlonTM 1.5 GHz (Pentium 4 2.4 GHz recommended) RAM: 512 MB (1 GB recommended) Video Card: DirectX 9 compliant w/ 64MB RAM (128 MB recommended) Sound Card: DirectX compliant DirectX Version: 9.0 or higher Hard Drive Space: 2+ GB Multiplayer: Broadband Internet connection
Sonunda çok uzun zamandan beri beklenmekte olan süper turn-based oyun Heroes of Might and Magic III’ün devamı olan Heroes of Might and Magic IV çıktı ve elimizde. Bu oyunla ilgili bir inceleme yazısı yazacak olan ilk kişilerden biri olmanın da şahsen haklı gururunu yaşamaktayım. Şimdi öncelikle aranızda birçok kişinin ezbere bildiğini çok iyi bilmeme rağmen yine de bilmeyenleri düşünerek Heroes III’ü anlatalım. Öncelikle Heroes III turn-based bir oyundur. Yani telaşa mahal yoktur. Paşa paşa sıranız gelince oynar sonra da end turn tuşuna basarsınız. Sonra Heroes III’te bir çok türde towna sahipsinizdir. Townların özellikleri nelerdir? Bunlarda oyunda başarılı olmanızı ve combatları kazanmanızı sağlayacak olan yaratıkları elde ettiğiniz “ Creature Dwellings ” vardır. Yani adamlarınızı burada üretirsiniz. Ayrıca oyunda bir diğer önemli bina olan Mage Guildleri de yine townınızda yaparsınız. Her turn elinizde gerekli resource varsa sadece tek bina üretebilirsiniz. Peki bu resourcelar nerelerden elde edilecek? Bunu haritaların üstündeki tek resourceları veya madenleri ele geçirerek elde edeceksiniz. Bunun için de savaşmak zorundasınız. Bir yaratıkla veya düşmanla karşı karşıya gelince combat ekranına geçer ve dövüşürsünüz. Bu dövüşlerde etkin olmak için illaki geniş bir orduya sahip olmanız gerekmez. Eğer ki stratejik büyülere sahip güçlü bir büyücüyseniz çook büyük bir orduyu da yok edebilirsiniz. Çünkü büyüleri yapan herolarınız dokunulmaz ve savaş ekranı dışında dururlar. Ayrıca her heronuz experience aldıkça level atlar ve onun oyun içinde etkin olmasını sağlayan yetenekler kazanır. Bu ve bunun gibi birçok detay Heroes III’ün mükemmel ve bağımlılık yaratan bir oyun olmasını sağladı. Oyunun kendisi ve sonradan çıkan 7 görev paketinin su gibi oynanıp bitirilmesini sağladı. Dikkatinizi çekerim 7 görev paketi diyorum. Bunlar bile Heroes III’ün ne kadar mükemmel bir oyun olduğunu anlatmaya yeter. Ondan sonra ne oldu? Tabi ki Heroes IV geldi. Bakalım geldi ama nasıl geldi,oyunda ne gibi değişiklikler var? Eski oyunu direk çöpemi atacağız ; yoksa “ Bu ne lam? ” diyerek eski oyunu öpüp başımıza mı koyacağız? Bunu bu incelemenin sonunda öğreneceksiniz. Sabırsızlandığınızı görür gibiyim arkadaşlar ve evet incelememize başlıyoruz. Öncelikle oyunu inceleme tarzımı açıklamak istiyorum. Oyunu yeni bir oyun gibi tanıtmak yerine Heroes III’ten farklarını belirtip açıklayacağım. İlk olarak bu oyunda herolarımız öyle kenarda köşerde oturmuyorlar. Birebir savaşın içinde yeralıyorlar ve ölebiliyorlar. Diğer yaratıklardan bir farkları yok teorik olarak. Ama pratikte tabi ki çok farklılar. İlk levellarda çok kolay lokma olan herolar level atladıkça öldürülmesi imkansızlaşan süper yaratıklara dönüşüyorlar. Bunlara ek olarak efektif dövüşmelerine yol açan yetenekleri oluyor. Bunu anlatırken şuna da değineyim artık yeteneklerimiz iki tür. Bunlardan bazıları tüm orduyu etkilerken,bazıları sadece kişisel özelliklerini etkiliyor. Misal archery (okçuluk),melee (yakın dövüş) vs. Bunlarla heromuz kişisel dövüş yeteneklerini geliştirerek süper savaşçıya dönüşebiliyor. Ayrıca yetenek olayı farklılaştırılmış. 5 tane ana yetenek dalımız var. Bunların altında da 3’er tane alt yetenek dalımız var.Artık bir yetenekte ulaşabileceğimiz seviye expert değil Grandmaster.Expertten sonra master sonra da grandmaster seviyesine ulaşıyoruz.Ana yeteneklerden iki tanesinin alt yeteneklerinde advanced seviyesinde yeteneklere sahip olursak adamımız bu dallara özgü olan sınıfın bir adamı oluyor ve bu sınıfa özgü yetenekler kazanıyor. Şimdi bunların hepsini burada yazmam çok uzun zaman alır ve bir o kadar da gereksiz. Neden gereksiz derseniz oyunla beraber pdf formatında 3 adet manual geliyor ve bu dosyalarda bu dediklerimi en ince detayına kadar anlatmışlar. Bir de benim burda yazmamın bir manası yok. Bir diğer değişiklik olarak büyülerin yanında ( ki onlara ayrıca değineceğim ) oyuna potionlar eklenmiş. Bunların bazılarını harita ekranında içip etkinleştirebiliyoruz;kimini ise combat ekranında içebiliyoruz. Bunların çoğunun aynen büyüler gibi etkisi varken en önemlisi olan Immortality potion ise bir kere ölünce sizi full sağlıkla hayata geri döndürüyor. Diğer bir ölünce geri dönme yolu ise ordunuzun sizin cesedinizi towna geri götürmesi ki böyle olunca townda tekrar canlanıyorsunuz. Burdan da anladığınız üzere artık adamlarımız bizden bağımsız olarak hareket edebiliyorlar. Yani towndan istediğiniz adamı alıp haritada gezintiye çıkarabilirsiniz. Yine de bu mantıksız bir hareket çünkü madenleri ve kaleleri ele geçirmek için ordumuzda bir heronun bulunması şart.
Aşağıdaki hile kodlarını oyun esnasında girin:
844690 - Kristal verir 899101 - Elmas verir 101495 - Tüm haritayı açar 101496 - Altın verir 1011111 - Tüm orduya Haste büyüsü yapar 844691 - Cevher verir 991001 - Pluto verir