Programlar-Muzikler-Filmler-Oyunlar
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Programlar-Muzikler-Filmler-Oyunlar

Tek Link İndirmenin Keyfi Tüm Üyelerimiz Faydalanabilir
 
AnasayfaAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap
Arkadaşlar ben sitenizin yeni sahibiyim Moderatör ve yönetici Alımları Başlamıştır Bilginize bana ulaşmanız için e-mail adresim: serpiljokey@hotmail.com adresine mail atmanız yeterlidir. Saygılarımla Serpil_Jokey

 

 Kohan 2:Kings Of War

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
admin
Or General
Or General
admin


Mesaj Sayısı : 1266
Rep Gücü : 0
Doğum Tarihi : 01/08/86
Kayıt Tarihi : 15/09/09
Yaş : 38
Nerden : Isparta

Kohan 2:Kings Of War Empty
MesajKonu: Kohan 2:Kings Of War   Kohan 2:Kings Of War Icon_minitimeC.tesi Kas. 21, 2009 1:02 pm

Kohan 2:Kings Of War Kohan2kingsofwar


Kohan 2:Kings Of War Oyunhakkinda

Kohan 2:Kings Of War Surumadi: K2KOW
Kohan 2:Kings Of War Rarsifresi: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Kohan 2:Kings Of War Crack: Mevcut
Kohan 2:Kings Of War Dosyaturu: Sanal Sürücü
Kohan 2:Kings Of War Uploader: Max Payne
Kohan 2:Kings Of War Partsayisi: 3 (200 MB)
Kohan 2:Kings Of War Sanalsurucuprogrami:[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Kohan 2:Kings Of War Oyungoruntuleri
Kohan 2:Kings Of War Kohan2kingsofwar1
Kohan 2:Kings Of War Kohan2kingsofwar2
Kohan 2:Kings Of War Kohan2kingsofwar3
Kohan 2:Kings Of War Kohan2kingsofwar4
Kohan 2:Kings Of War Kohan2kingsofwar5


Kohan 2:Kings Of War Oyunbilgileri

Hatırlar mısınız bilmem ama, 2001'de çıkmıştı Kohan: Immortal
Sovereigns. Hatırlamayanlar çok olacaktır, zira oyun pek isim
yapamamıştı. Aslında ilk oyunda da kendini açıkça öne çıkaracak birçok
muazzam özellik bulunuyordu, ama rakiplerinin ismi ve tanıtımı
neticesinde geride kalarak kendini gösteremedi. Ardından da Kohan:
Ahriman's Gift geldi.

Az bilinen tarihçeyi kısaca anlatayım.

Khaldun'da geçen yılların ardından ikinci oyun Kohan: Ahriman's
Gift'te, yenilgiye uğramış ama yıkılmayıp ayakta kalmış ancak
karanlığın esiri olmuş olan Ceyah, Khaldun'a geri dönmüş ve başa
geçirdiği yeni karanlık şövalyesi gölgelerinin siyah soğuk tınısını
(vauv) etrafına yaymaya başlaması idi konu. Tabi ki Khaldun'u karanlık
güçlere teslim etmek istemeyen Kohan (biz) Ceyah'a karşı koymaya
kararlıydı ve en nihayetinde de karanlığı ait olduğu yere, yani
karanlık uykusuna geri göndermeyi başardı. Ya da öyle yaptığını
sanıyordu...

İşte böyle idi ilk ve ikinci Kohanlar'ın hikayesi. Buradan arta
kalanlar ise serinin üçüncü, ismen ikinci oyununa devroluyor. İşte o
son yıkımın ardından yıllar geçmiştir Khaldun'da, herkes yataklarında
rahat uyuyordur. Ancak karanlığın dünyası yine hayat bulmuş ve
Khaldun'a dönmektedir. Yılların ardından savaşlar hiç olmadığı kadar
olağan gelmeye başlamış ve gölgenin soğuk nefesi kardeş Kohanları
birbirine düşürmektedir. Naava Daishan olanların üzerine Ceyah'ın
peşine düşer. Ancak Ceyah kaçıp kurtulur. Şimdi herşey Naava ile Jonas
Teramun'a kalmıştır. Parçalanan Kohan kardeşlerini toparlayıp,
karanlığı bir kez daha Khaldun topraklarından uzaklaştırmak için.

Eh, biraz fantastik bir geçmiş oldu Fantastik olması, hero sistemine
sahip olması gibi bazı özellikleriyle bildik War Craft 3 tarzı, bölük
düzeni, moral, efficiency, micromanagement dışı bir oynanış ile Total
War tarzı gibi görünse de Kohan II: Kings of War, bahsi geçen
oyunlardan ve aslında bütün strateji oyunlarından farklı bir yere sahip
olduğunu gösteriyor. Aynı şekilde seriden 3D motoru ile ayrılmakta.
Üçüncü boyuta geçiş sırasında eski detaylı 2D grafiklerinden çok ödün
vermiş, ancak başarılı bir 3D performansı sergileyen motora sahip.
Herneyse, taş gibi bir oyun karşımızda; yine...

Oyun'un en önemli iki özelliği, ki bu kimine göre 3 kimine göre 5
olabilir (çünkü kaydadeğer özelliği oldukça fazla) askeri birliklerin
üretim/yönetim şekli ve olmayan harvest sistemi. Harvest sistemi
olmayan ekonomik düzen desek daha doğru olur aslında. E tabi oyunda
harvest sistemi olmayınca dolaylı yoldan ilk akla gelen de "sömür,
üret, saldır" tekniğinin olmaması -ki yok zaten. Biraz daha açalım
ekonomik düzeni ve ardından da askeri yönetime geçelim.

Şimdi, bildik düzen strateji oyunlarında bir ya da daha fazla temel
ihtiyaç maddesi vardır ki biz de bunları kaynak olarak kullanmak için
harvest (hasat) ederiz. Tabi ki bunu yapmak için garip şekilli bir
harvesterımız ya da köylülerimiz olur. Kohan serisi bu düzenekten
tamamen ama -tamamen- ayrılarak mükemmel bir şekil alıyor. Tamam,
etrafta birkaç maden var ancak bunlar da Red Alert'ta varolan
rafineriler gibi çalışıyorlar; işgal edip bina kuruyorsunuz ve huop!
başkası gelip yıkana kadar size kaynak sağlıyorlar. Ama esas nokta bu
değil. Oyunda altın, taş, odun, demir ve mana kristalleri kaynak olarak
görünmekteler. Ancak bizim direkt olarak bağlantılı olduğumuz tek
kaynak altın. Diğerleri dolaylı yoldan etkileşimdeler. Şehrinizde
kurduğunuz binalar, upgradeler altını ve diğer kaynakları ve
dolayısıyla yine altını etkiliyor. Bu şekilde tüm şehirlerden geliriniz
mevcut. Ancak diğer kaynaklardan size yansıyacak rakam eksi olursa bu
altın gelirinizin düşmesi, artı olursa altının azalmaması ya da şehirde
kurduğunuz binalarla bu fazla kaynağı satıp altın yapmanız anlamına
geliyor.
Farkındayım biraz karıştı. Basite indirgeyecek olursak; üretim direkt
olarak altına dayalı. Diğer kaynaklardan kaybınız olursa, yine bina ya
da askeri birim üretebiliyorsunuz ancak bu size ekstra altına mal
oluyor. Aynı şekilde üretilen askeri birimlerin bakım ücretleri de
kaynaklardan karşılanıyor ve eğer bu kaynaklar negatif durumdaysa yani
cepten yiyorsanız, altından yiyorsunuz demek oluyor. Dikkatli
davranmazsanız ekonominin çökmesi, dolayısıyla sizin çökmeniz anlamına
geliyor. Ancak bu kaynakların artıda yani pozitif değer alması ise
direkt olarak altınınızı artırmıyor. Sadece şehirde kuracağınız market
ya da atıyorum kurduğunuz demirci atelyesini demir yedek parça ve sarf
malzemeleri dükkanına çevirdiğinizde; yani bir şekilde "ticaret"
yaptığınızda oluyor. Ne yalan söyleyeyim, harvest sistemine çok
alışıksanız, sizi biraz zorlayacak bu ekonomik sistem. Bir taktik
vermek gerekirse, en basitinden iki şehir kurduğunuzda birisine
ticarete yönelik upgradeler yapın, diğerine de üretime yönelik (binalar
iki yönde upgrade oluyorlar: Ticari ve üretim) Zaten birkaç denemeden
sonra sizin için en ugunu hangisi, karar veriyorsunuz.

Gelelim askeri yönetime. Total War demiştik ya, hem biraz benziyor hem
hiç benzemiyor Oyunda bölük düzeni mevcut. Her bölüğün başına da bir
bölük komutanı ya da bölük komutanı mahiyetinde bir hero koyuyoruz.
Bunlar olmadan olmuyor. Bölük de kendi içinde 4 kısma ayrılıyor:
Frontline (ön saf), Flanks (kanatlar), Support 1 ve 2 (destek).
Frontline'da 4 birim bulunuyor ve herbiri aynı sınıftan oluyor. Flank
ise diğerinden farklı olarak belirlenebiliyor ancak kendi içinde yine
aynı sınıftan olmak zorunda ve son olarak suport birimleri ise 2x
farklı birim şeklinde olabiliyor. Bu şekilde bütün olasılıkları
kullanarak karışık bir ordu kurabiliyoruz.

Archer destekli swordsmen bölüğümüze bir summoner bir de healer adapte
ettik mi, çatışmadan önce büyü katkısıyla gaza gelen askerler arada
aldıkları yaraları da healer vasıtasıyla saracaklar; çok güzel olacak.
Zaten "Güzel Olmazsa Reaksiyon Almaz" Yalnızca siege birimleri
bunlardan ayrı olarak yalnız hareket edebiliyorlar. Askeri sistem
recruit mantığıyla çalışıyor. Tabi nerden bakarsanız bakın yine üretim
şekline geliyor ama, neyse. Kurduğumuz bölükler üzerlerindeki yuvarlak
ikon sayesinde kendilerinin hangi sınıftan olduğunu gösteriyorlar ve
alanda o ikonlar vasıtasıyla hareket ettiriyoruz. Şehir içindeki
binaları, çok güzel çalışan milisler yaparken (değineceğim) dışardaki
işleri de (maden vs) istihkam (engineer) sınıfı yapıyor. Hero sistemi
olunca, haliyle level sistemi de geliyor. Birlik ve dolayısıyla
başındaki komutan savaştıkça deneyim kazanıp level atlıyor. Ancak hero
öldüğünde, daha doğrusu ruhu huzura kavuştuğunda belleği de
formatlanıyor ve madalyonuna hapsolan kutsal ruh kendine yeni bir beden
ile yeniden doğuyor (level 1).

Birimler savaş sırasında kendilerini kaptırıp "Allah Allah" nidalarıyla
dalıyorlar ama sizin sözünüzü de dinliyorlar. Combat düzeninde (Q)
hareket ederken %25 yavaş ama tam etkiyle savaşıyorlar, column
düzeninde hızlanıp yarım etkiyle savaşıyorlar. Ancak combat düzeninde
savaşa girdiklerinde pek söz dinlemiyorlar. Derhal düzen değiştirip
emir yenilemek gerekiyor. Skirmish'te ise aralarını açıyorlar, hiç
kullanmadığım için gerçekten işe yarayıp yaramadığını bilmiyorum.
Bölüklerin efficiency oranları düzenler ile orantılı olarak değişiyor.
Mantıklı bir hareket tarzı, kaçarken ya da kovalarken column seçmek,
savaşa girildiğinde ise combat düzenine geçmek olacaktır.

Şehirlerin belli etki alanları mevcut. Haritada yeşil çizgi ile
gösteriliyor. Askeri birimler buraya geldiklerinde yaralılarsa yaraları
sarılıyor ve hatta bölüğün kayıp elemanı varsa, o da yeniden alınıyor.
Bu bizim için ne kadar iyi bir haber olsa da aynısı düşman içn de
geçerli olduğundan biraz can sıkabiliyor. Zira aynı bölükle 10 defa
savaşmanız icap edebilir. Nasıl mı? Çarpışmanın ardından düşman
askerleri sayıca azalıp etkilerini yitirdiklerinde Allah ne verdiyse
başlıyorlar koşmaya. Eğer peşlerinden yetişip geriye kalan son adamları
da öldürmezseniz, şehir etki alanına girip yenileniyorlar. Ve bölükler,
kadroda tek bir adam kalmayıncaya kadar da yok olmuyorlar. Bu yüzden en
iyi taktik, sonlara doğru atlı birliği düşmanın arkasına sarkıtıp
bekletmek ya da arkaya sarkıtıp saldırmak olabilir ki düşman kaçamadan
atların nalları altında ezilsin.

Şehirler... Ne güzel ki ortalarda dolanan köylü ya da benzeri işlev
gören yaratıklar yok. Saldırı altında bu zavallı yaratıkları evlere zil
çalarak çağırmak yok. Yok efendim sen şunu üret, sen hop hop dur... hah
yakaladım; hay Allah madene girdi, sen de tarlayı sür bakalım demek
yok. Bina mı yapıyorsunuz? Tıklayın, onlar kaleden çıkıp işi görüp geri
giriyorlar. Süper! Şehirler aynı zamanda milisler tarafındna korunuyor.
Yine saldırı sırasında kaleden çıkan bu vatansever varlıklar okları ve
kılıçlarıyla duvar arkasındaki düşmana kök söktürüyorlar. Şehir
demişken, her yere şehir kuramıyoruz artık. Belli yerler var. Buralara
istihkam sınıfından ziyade pioneer (öncü) getirip inşa edebiliyoruz.
Tabi her türlü birimin atak ve defans değerleri var, bilmem söylemeye
gerek var mı. Önce köy olarak başlıyor ve sınırlar dahilinde gerekli
bina sayısına ulaşınca yerleşim yerimizi upgrade ediyoruz. Her
seferinde gerekli bina sayısına ulaşmak gerekiyor. Önce marketplace
yapın, benden söylemesi.

Kohan II: Kings of War, 6 ırktan oluşmakta: Human, drauga, gauri,
undead, shadow ve haroun. Haroun biraz elfvari bir ırk olmuş... neyse.
Tabi ki her ırkın kendine özgü birimleri, binaları, heroları ve
ekonomik düzenleri var. 6 ırktan başka seçilebilir 5 hizip (faction)
mevcut. Ceyah, council, nationalist, royalist ve fallen. Her ırk için
hepsi aktif değil. Her ırkın Civilization'daki gibi farklı getiriler
sunduğu gibi, hiziplerin de getirisi var. Mesela Ceyah'ın her birim
için +1 atak bonusu mevcut.

Oyunda 25 tekli oyuncu campaign mevcut ama işin doğrusu benim pek
ilgimi çekmedi. Skirmish ile direkt aksiyon daha zevkli. Eminim çoğunuz
için de öyledir. Zaten skirmish'teki yapay zeka campaing'dekinden kat
kat üstün. Haritalar renkli, şekilli ve kullanışlı modellenmiş.
Haritada bulunan her kıvrımın birimlere ve dolayısıyla da savaşlara
birebir etkisi bulunuyor. Mesela geri çekilen bir bölük yamaca kaçar da
orada savunursa, defans bonusu alıyor. Kaçarken çalılık araziye girer
de atlı birliğinin eline düşerse sağ çıkamıyor. Tabi birliklerimize
savaş sırasında etki eden tek şey arazi şekli değil. Moral, tecrübe,
bölük komutanının özellikleri vs şeklinde etkiyen birçok bileşen
mevcut. Tüm bunları akıllıca kullanıp askeri yönetim ile ekonomiyi iyi
sentezler, "nasıl olsa harvest'ım var eheh, basayım gitsin askerler"
mantığı gütmezseniz zafer yakındır. Zaten akıllıca taktik gereği nerede
bölükleri geri çekeceğinize karar vermeniz gerekiyor. Yoksa sağlam AI
hemen etrafını sarıyor birliğin... ve kendinizi buğday tarlasındaki
ekinleri ellerken buluyorsunuz.

Sonlara gelince, oyunun sesleri hariç diğer kısımları oldukça başarılı.
Seslendirmeler biraz basitçe olmuş. Müzikler iyi mi kötü mü karar
veremedim. Grafikler biraz yavan kalıyor ancak 3D'ye yeni geçmiş bir
oyun için iyi sayılır. Arazi kesimleri, olmçlar, haritada gezinen
yaratıklar, özellikle şehirler ve bina modelleri oldukça güzel. Savaş
başlayacakken summoner'ların attıkları büyüler, hero'ların hareketleri,
etrafı toz duman sarması... hepsi güzel, renkli görüntüler oluşturuyor.

RTS normlarını aşan bir oyun istiyorsanız, harvest et-üret-saldır, büyü
yap, npc öldür, exp, gain al tarzındaki (WC3) oyunlardan
istemiyorsanız; hem fantastik olsun, hem strateji olsun, daha kapsamlı
az detaylı mm olsun... diyorsanız, kaçırmayın bu oyunu derim. Ya da
şöyle diyeyim: Oynanması gereken bir oyun.




Kohan 2:Kings Of War Sistemgereksinimleri
İşletim Sistemi: Windows 98/SE/Me/2000/XP
İşlemci: Pentium IV 1.5 GHz or AMD Athlon equivalent
RAM: 256 MB RAM
Hdd: 700 MB
16 x CD or DVD ROM
Ekran Kartı: 64 MB NVIDIA GeForce 3 / ATI Radeon 8500 or equivalent Video Card with 100% DirectX 9.0b compatible drivers
100% DirectX 9.0b compatible sound card with speakers or headphones
DirectX 9.0b (Included)
Internet Connection (56K minimum) or LAN required for multiplayer

Kohan 2:Kings Of War Oyunhileleri
Oyun sırasında "Enter" tuşuna basarak sohbet ekranını açıp aşağıdaki
kodları girin. Yine "Enter"a basarak hileleri aktif hale getirin.

lasik - Savaş sisini kaldırır
wasted - Görevi kaybedersiniz
victoryismine - Görevi kazanırsınız
gimme - 100 altın kazanırsınız.




Kohan 2:Kings Of War Netloadseri2
Link Kodu: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]




Kohan 2:Kings Of War Storageseri2
Link Kodu: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]




Kohan 2:Kings Of War Filefactoryseri2
Link Kodu: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]




Kohan 2:Kings Of War Hotfileseri2
Link Kodu: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]




Kohan 2:Kings Of War Rapidshareseri2
Link Kodu: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://fuulloyun.eniyiforum.net
 
Kohan 2:Kings Of War
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Kohan:Ahriman's Gift
» Kohan Immortal Sovereigns
» Warrior Kings
» Age Of Empires II: Age of Kings
» Warrior Kings

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Programlar-Muzikler-Filmler-Oyunlar :: Oyunlar :: Stareji Oyunları-
Buraya geçin: