admin Or General
Mesaj Sayısı : 1266 Rep Gücü : 0 Doğum Tarihi : 01/08/86 Kayıt Tarihi : 15/09/09 Yaş : 38 Nerden : Isparta
| Konu: Company of Heroes: Opposing Fronts Salı Ara. 01, 2009 4:11 pm | |
| | : COHOF |
| : Mevcut |
| : Sanal Sürücü |
| : Max Payne |
| : 41 (200 MB) | Call of Duty ve Dawn Of War evliliğinden doğan yetenekli bir çocuktu Company of heroes. RTS’ye bakış açımızı değiştiren bir çok farklılıklar kazandırmıştı Relic bu efsanesiyle. Artık daha fazla 2.Dünya Savaşı oyunu görmek istemediğimiz bir anda COH imdadımıza yetişmiş, bizlere bambaşka bir RTS lezzeti sunmuştu. Efsanenin devamı Company of Heroes:Opposing Fronts ile geldi. Relic bu oyunuyla zamanın ötesinde klasik bir oyun yapmayı yine başarmış. Oyuna yeni eklenen dinamik çevre efektleri sistemi,iki yeni campaign seçeneği ve eklenen iki yeni orduyla çok kapsamlı bir ek paketle(aslında koca bir oyunla) karşı karşıyayız. Öncelikli olarak şunu söylemek istiyorum, Opposing Fronts oynamanız için COH’a ihtiyacınız yok. Zaten oyun kurulduğunda var olan COH kaldırılıyor. Kayıtlı COH oyunlarınıza Opposing Fronts üzerinden devam edebilirsiniz. Single Player modunda, OP’nin getirdiği iki yeni Campaign ve COH’tan gelen eski Campaign’i seçme imkanınız mevcut. Multiplayer modunda ise COH oyuncuları ile OP oyuncuları sorunsuz olarak oyun oynayabilirler. İki oyuna sahip oyuncular Amerikan veya İngiliz ordularını, Wehrmacht yada Panzer Elite ordularına karşı seçebilirken,orjinal COH’a sahip olmayanlar sadece İngiliz veya Panzer Elite ordularını seçebiliyor. Savaşa yeni yüz katan ittifak ordumuz “British 2nd Army” müttefiki Amerika’ya göre çok daha savunmacı bir ordu yapısına sahip. İngiliz ordusu ağırlıklı olarak savunmaya dayalı görünüyor. Ancak bu savunma düzenlerini çok etkili saldırıya dönüştürmek oyuncuya bırakılmış. İngiliz ordusu yavaş hareket ediyor ve ağır bir donanıma sahip. Bize az kaynakla RTS oynamayı öğreten Relic, bu kez oyuncuyu doğru strateji yapmaya gerçekten zorluyor. İngiliz mühendisleri savunmaya yönelik bir çok platform yapabiliyor. Mobilize AT Gun’lardan çok daha etkili sabit anti-tank mevzileri ya da askerinizin girerek müthiş bir savunma kazandıkları trench(mevzi)’ler yapabilirsiniz. Eğer rakibinizi gerçekten zorlamak isterseniz 25 librelik top yaparak amacınıza ulaşabilirsiniz. Bu yapıların hepsi populasyona etki ettiğinden yine başarılı bir strateji yapmak oyuncuya kalıyor. Must be hell in there… İngiliz ordusunun ana karahgahları mobilize(kamyon) şeklinde. Diğer ordulara nazaran sadece üç adet üretim binası mevcut ve standart olarak sadece bir çeşit piyadesi var İngilizlerin. Temelde “komuta etme” üzerine bir orduya sahip olan İngilizlerde komuta eden birimler Captain, Lieutenant and Cromwell Command Tank. Rütbe kazanarak yapabildiklerimiz COH’tan hatırlayacağımız gibi aynen korunmuş ve Royal Artillery, Royal Commandos, Royal Engineers sınıfları olarak sıralanmış. Royal Artillery bombardıman temelli bir seçenek. Creeping barrage, counter-battery fire, overwatch ile haritanın tamamına ağır bombardıman yaparak havada uçuşan asker cesetlerini izleyebilirsiniz. Varolan topçu birliklerinizin atış alanını “supercharge” seçeneği ile haritanın istediğiniz noktasına atış yapacak hale getirebilir ve bu sayede yavaş olan ordunuza hareket kabiliyeti sağyabilirsiniz. Royal Commandos ise emrinize “Komando” birlikleri vermekte. Bu birlikler bir planör ile savaşalanına iniyor ve planör savaşalanında oldukça birimler üretebilirsiniz. Bu yetenekli komandoların asker olarak cephede savaşmak dışında yapabilecekleri ise şunlar: düşman birliklerinin hareketlerini izlemek,düşmanın mesajlarını dinlemek,işaret fişeği atmak.Royal Engineers sınıfı ile savaş meydanına MkIV , AVRE and Crocodile olmak üzere üç çeşit “Churchill Tank” çağırabilirsiniz.İngiliz ordusu her ne kadar yavaş olsada, ağır vuruş gücüne sahip topları ve etkili tank kuvvetiyle “Skirmish” modunun vazgeçilmezi olmaya aday. Give us some gas tiny! Oyuna yeni dahil edilen diğer ordu, mihver devlet kuvveti “The Panzer Elite”, İngiliz ordusunun aksine hızlı bir ordu. Hız ve araç seçenekleri ön plana çıkıyor. Birçok araç seçeneğine sahip olmakla birlikte piyadeleride gözardı edilecek gibi değil. Piyadeler araç ve binaları tamir edebiliyor,silahları geliştirilebiliyor ve dahası bir kaç araç ile birlikte kombine edilerek kullanılabiliyor. Ne yazık ki sabit savunma binaları yapmanız mümkün değil. Bunun yerine hareketli “mortar” lar ile yada ağır silahlı piyadelerinizi “kamyonet” lerinize yerleştirip hareketli bir savunma teşkil edebilirsiniz. Bu ordu savunmadan çok saldırıyı ön planda tutan oyuncular için ilk seçenek. Hızlı ve hareketli yapısıyla ani baskınlar yapmak düşmanınıza toparlanma şansı vermeyecektir. “Panzer Elite”lerin bir diğer özelliği ise kurtarma aracına sahip olmaları. Tamamen imha edilmemiş bir Axis aracı yada tankını kurtarabilmeniz zaten araç üzerine kurulan bu orduya ekstra bir avantaj sağlıyor.Rütbe terfisiyle kazandığımız kuvvetler ise Scorched Earth, Tank Hunters ve Luftwaffe olmak üzere üç seçenektan oluşuyor. Scorched Earth özelliği oyuna tamamen farklı bir özellik katıyor. Kontrol ve kaynak noktalarını koruma temelli bu özellik ile bu noktalar ve binalara bubi tuzakları kurarak düşmana kötü bir süpriz hazırlamak düşmanızın her noktaya rastgele saldırmasını engelliyor. Bu seçenek ile ayrıca savaşalanına atış alanı ve kuvveti güçlü mobilize topçu çağırmanız mümkün. Luftwaffe seçeneği ise iki farklı piyade çeşit sunuyor. Bunu yanında iki farklı savunma binası yapmanıza olanak veriyor. Bu savunmalar Flakvierling ve FlaK 88.Ayrıca “Butterfly Bombs” ile düşman piyadelerine karşı havadan mayınlar indirebilirsiniz. Tank Hunters seçeneği ise oyuncuya, Jagdpanther ve Hetzer isimli iki adet tank kullanma imkanı sunuyor. Bu tankların özellikleri geliştirilebiliyor ve düşman tanklarını yok etmek için çok iyi bir seçenek. Tank Hunters seçimiyle ayrıca Panzergrenadier piyadeleriniz “Tellermines” isimli mayınları döşeyebilir hale geliyorlar. Gelelim Campaign moduna. Oyunda iki farklı campaign bulunuyor. Almanların cephesinden oyuna bakan “Operation Market Garden” ve İngilizleri konu alan,daha çok şehir savaşı içerikli “Liberation of Caen”.Her iki campaign de ayrı madalyaları var ve verilen görevler tamamlandığında veriliyor. İlk campaign olan Operation Market Garden toplam 8 bölümden oluşuyor.Campaign, iki alman kardeşin müttefiklerin ağır hava saldırısına karşı verdikleri mücadeleyi konu alıyor.Takip eden diğer campaign, Fransız şehri Caen de geçiyor ve İngiliz ordusunun uzun ve kanlı Caen kuşatmasını yönetmemize olanak sağlıyor. Yine COH’ta olduğu gibi konu ve konunun sunuluş biçimi oyuna daha fazla sarılmanıza sebep olurken aynı zamanda yapay zekanın sizi “ordu bas oyun kazan” mantığından uzaklaştırıp strateji yapmaya zorladığını farkediyorsunuz. Oyun COH ses altyapısı üzerine kurulu olsa da yeni getiren dinamik çevre efektleri sistemi ile oyuna yeni bir hava gelmiş. Sesler bildiğimiz COH ile aynı, yani emrinizi alan piyade sesleri,telsiz konuşmaları,iki campaign modundada farklı soundtrack’ler ve tank paletlerinin sesleri yine sizi oyuna çeken bir etki. İşte COH’un seslerine ek olarak bizi savaş meydanlarına çekecek yeni bir özellik ise hava koşulları olmuş. Artık düşmanımızı yağmurlu bir gece vakti çamura gömmek mümkün. Savaşın en kızıştığı zamanda çakan bir şimşeğin yansıması çok başarılı bir şekilde yansıtılmış. Öyle ki tanklarınızın üzerine yansıyan beyaz ışık, sizi havanın yağmurlu olduğuna inandıracak kadar etkili yapılmış. Campaign görevlerinde değişik hava koşulları ile karşılaşıyorsunuz. Kimi zaman yıkılmış Caen şehrinin sokaklarında, kimi zamanda yağmurlu bir gecede nehir kenarına kurulu ufak kasabalarda 2.Dünya Savaşını yaşıyorsunuz. Skirmish modunda ise her haritanın farklı seçenekleri mevcut. Ancak her haritanın belli seçenekleri var ve istediğiniz haritada istediğiniz hava koşulunu yada vakit seçimini yapamıyorsunuz. Hava koşullarının oyun üzerine etkisine gelince, seçilen hava koşulları örneğin yağmurlu bir hava taktiksel açıdan oyuna etki etmiyor. Tabii sizin oyuna motive olmanızı saymazsak. Bu görsel efektlerden bahsetmişken hatırlayacağınız gibi oyun üretici ve dağıtımcısı Relic-THQ ikilisi COH için DirectX 10 desteği sunmuştu bizlere. Directx 10 desteği şüphesiz ki Opposing Fronts’ta da mevcut. Türkiye’de ne kadar oyuncu bu nimetten faydalanır orası meçhul fakat oyunun bir artısıda bu oluyor. Bize sunduğu iki yeni tam campaign oyunu,oynanışa getirdiği yenilikler,tamamen detaylı hazırlanan iki yeni ordu, COH ile uyumlu yapısı,yeni birimler ve ek paketten öteye tek başına alınabilecek olması Relic’in iyi bir iş başardığını ortaya koyuyor. 2.Dünya Savaşı konulu RTS’lere farklı bakmamazı sağlayan bize taktik strateji oyunlarının başarılı örneğini gösteren Relic , COH’un temeli üzerine kurulu bu yeni oyunuyla bizleri yine savaş meydanlarına çekiyor. Multiplayer desteği oyunun oynanabilirliğini artırırken bilgisayar başında sabahlamamıza neden olacak gibi görünüyor. Şimdi bizlere düşen, az “tık” ile çok iş başarmak ve düşman askerlerini çamurlu topraklara gömen bir komutan edasıyla arkamıza yaslanıp yeni oyunumuzun keyfini çıkarmak.
İşletim Sistemi: Windows XP/Vista İşlemci: 2.0 GHz Intel Pentium IV or AMD XP, equivalent RAM: 512 MB HDD: 9 GB DVD-ROM Drive Ekran Kartı: 64 MB DirectX 9.0c , Pixel Shader 1.1 Oyuna –dev komut satırıyla başlayın. Konsolu açmak için de Ctrl + Shift + ~ tuşlarına basın. Hileyi yazın ve yine aynı tuşlara basarak konsolu kapatın. Sisi açar: FOW_Toggle Sisi kaldırır: FOW_RevealAll Koca kafa modunu açar: ee_bigheadmode (<0 veya 1>) Taskbar’ı saklar: taskbar_hide Hide Taskbar’ı açar: taskbar_show Statgraph açılır: statgraph() Oyunun hızını düzenler (10 default’tur): setsimrate() Link Kodu: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Link Kodu: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Link Kodu: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Link Kodu: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Link Kodu: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] | |
|