admin Or General
Mesaj Sayısı : 1266 Rep Gücü : 0 Doğum Tarihi : 01/08/86 Kayıt Tarihi : 15/09/09 Yaş : 38 Nerden : Isparta
| Konu: The Settlers II: 10th Anniversary C.tesi Kas. 21, 2009 12:18 pm | |
| | : 2006 |
| : Sanal Sürücü |
| : Max Payne |
| : 3 (200 MB) |
L63L-TT9R-93TK-NNWX 333L-66NP-9XTR-T6LM EL3L-X6LP-9MNC-PW9W Processor: 1.4 GHz RAM: 512 MB Video Memory: 64 MB Hard Drive Space: Yes Operating System: Windows 2000/XP DirectX Version: 9.0c Özellikle son 10 yılda büyük bir hızla gelişen oyun teknolojisine bir göz attığımızda, gerçek efsane olarak nitelendirebileceğimiz oyunların sayısı pek azdır. Gerçi, çoğu kişinin sevdikleri oyunlar kendilerince efsanedir, ancak ben otoriteler tarafından övgü almış tüm dünyada oyuncuları etkileyebilmiş efsanelerden bahsediyorum. İşte, Settlers serileri de bu efsaneler arasında kendine bir yer bulabilmiştir. Özellikle, “mikro ekonomi” adı verilen, sistem ve buna bağlı olarak, oyunda yapılan tüm işlemlerin bir hayli geçekçi olması, oyunu efsane kategorisine sokan temel nedenlerdendir. Bir asker veya bir bina üretimi o kadar gerçekçiydi ki, siz emri verdikten sonra göçebelerin (Settlers) çalışmalarını izlemek bir hayli keyif vericiydi. Piyasaya çıkan 5 farklı versiyon içinden (ek paketler hariç) en sevileni ise, Settlers 2’dir. Yapımcı BlueByte, ilk oyunun yarattığı beğeniyi tazelemekte gecikmiş olsa da, 2. oyun hala popülerdir. Bunun farkında olan ve, Settlers: Heritage of King’s ile hayranlarını hayal kırıklığına uğratan yapımcı firma, bu sevilen oyunu yeniden tasarlamaya karar verdi. Son çıkan, 3 boyutlu oyunun grafik motoru üstüne yeniden inşa edilmiş, ve bir hayli geliştirilmiş yepyeni bir oyun karşımızda. Hikaye: Remake olduğu için, özünden şaşılmamış. Bir grup Romalı asker, fırtına yüzünden kaybolurular, ve ıssız bir ada da mahsur kalırlar. Daha sonradan keşfettikleri, özel kapılardan geçerek başka bir adaya ulaştılar. Bunun için karşılarına çıkan düşmanlarını yenmek zorunda kaldılar. Bu durum son adaya ulaşana kadar devam etmiştir… Diğer iki ırkı içinde (Asya ve Nübyeliler) aynı hikaye geçerli mi bilemiyorum doğrusu fakat Settlers 1’den tamamen bağımsız ama oynanabilirlik ve gerçekçilik aynı olmuştur. Daha sonraları çıkan diğer versiyonlarda (3 ve 4) kısmen de olsa bu senaryoya dayanmaktadır. Genel Özellikler: Oyunun demosuna bakılacak olursa büyük bir oranda bittiği anlaşılıyor (Neden tam olarak anlayamadım ama demo, 90 dakika!) Settlers’ın özü olan mikro ekonominin hala hayatta olduğunu görmek güzel bir şey. En azından bir fikir elde edebilmeniz açısından mikro ekonomiden bahsedeyim biraz; bir bina yapmak için uygun alan belirlenir, eğer arazi de pürüz varsa, merkez binadan çıkan bir göçebe, elinde kürekle bölgeyi inşaata uygun hale getirir. Bu işlem devam ederken, diğer göçebeler inşaat için gerekli olan malzemeleri tek tek taşırlar. Bütün bu işlemlerden sonra, usta gelir ve yavaş yavaş binayı inşa etmeye başlar. Bu ve buna benzer bir çok şey yer almaktadır oyun içinde. Bunlar bir araya gelmesinden de mikro ekonomi oluşuyor. Kısacası bir zincir gibi, ama bu zincirler de kopukluk oldu mu ekonomi dağılır. Bu sistem gerçekçi olduğu için, işlemesi de bir hayli zaman alıyor, bu durum bir çok strateji severin canını sıksa da Settlersçılar hallerinden memnun. Ama yine de yapımcı firma, yeni oyunda zamanı hızlandıran özel bir seçenek eklemiş, ki bu muhtemelen tüm oyuncuları sevindirecektir. 96 yılında çıkan ilk oyunda da var olan, ve oyunun sevilmesinde büyük bir rol oynayan eşsiz zoom sistemi yeni oyunda da unutulmamış. Doğrusu 3 boyutlu bir oyunda böyle bir şey olmasa büyük bir ayıp olurdu sanırım. Zoom o kadar detaylı ki, sıfır(!) zoom yapıyor. En sonuna kadar yakınlaştırdığımızda, sanki yere ayak basmışsınız gibi bir hisse kapılabilirsiniz. Birde serbest kamera açısı sayesinde etrafınıza iyice bakma olanağı eklenince, göçebeleri yakından seyretmenin zevki de bir başka oluyor. Her ne kadar, mükemmel bir zoom sistemi olsa da, eski oyunda olduğu gibi bir göçebeyi yakından takip etme olanağımız olsa çok daha güzel olabilirdi. Tabi demo olduğunu göz önünde tutmak lazım, belki tam sürümde böyle bir şey eklenebilir. Oyun içi menüler, istatistikler, ekonomi.. vs oldukça detaylı hazırlanmış. Öyle ki, ülkenizde ne olup bittiğinizi anlamak hiçte zor değil. Pixel shader 2.0 gibi güçlü bir sistem isteyen oyunun, düşük konfigürasyonlarda bile göze hoş gelmesi büyük bir artı. Menüler içindeki ikonlari resimler vs.. orijinal oyuna sadık kalınarak yeniden dizayn edilmiş. Göçebeler yetmediğinden, eşeklerin yardıma gelmesi oyundaki oynanabilirliği bir hayli arttırıyor. Bir çok artısına rağmen, oduncu, fidancı gibi göçebelerin çalışma alanını değiştirememe kötü bir durum doğrusu, gerçi eski oyunda da bu böyleydi… Settlers, daima oyuncuyu eğlendirmeye yönelik bir oyun olmuştur. Yine, eski oyunda olduğu gibi boşta bekleyen göçebelerin yaptığı hareketler oldukça sevimli. Kimisi tavuk gibi hareket ediyor, kimisi kuş gibi uçmaya çalışıyor, kimisi amuda kalkıyor… vs. Bunun gibi daha bir çok eğlenceli özelliğe, birde binaların çalışması ve çıkardığı sesler eklenince, tam bir cümbüş yaşanıyor adeta. Bütün bu olanları izlemeye kapılıp, saldırı yemeniz muhtemeldir… Sonuç Olarak: Her ne kadar, artıları eksilerinden fazla olsa da, demoda ki bazı can sıkıcı, grafiksel hatalar kaliteyi biraz düşürüyor. Bir göçebenin başka bir göçebenin içinden yada başka bir nesnenin içinden geçmesi, eşeklerle göçebelerin içi içe durması…ve buna benzer birkaç buglar yüzünden canını sıkılabilir. Ama, daha evvel de dediğim gibi bu bir demo, eminim ki tam sürümde bu hatalardan arındırılacak, ve çok daha güzel bir oyun karşımızda olacaktır. Bu ay (Eylül) çıkacak olan oyunu, muhakkak denemenizi öneririm. Son çıkan oyunu oynayıp, Settlers’ın özünü kavramak istiyorsanız, yenilenmiş bir oyun size ilaç gibi gelecektir. Oyun sırasında Enter tuşuna basıp konsolu açın.Hileleri girdikten sonra aktifleştirmek için enter tuşuna basın FreedomOfMovement - Özgürce Önem Kazanılır GiveMeSomeMore - Herşey +10 artar INeedSomeHelp - Görev kazanılır ShowMeTheWorld - Tüm harita gözükür TooFast - Oyunun hızı "Mega Hız" a çıkar
Link Kodu: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Link Kodu: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Link Kodu: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] | |
|