admin Or General
Mesaj Sayısı : 1266 Rep Gücü : 0 Doğum Tarihi : 01/08/86 Kayıt Tarihi : 15/09/09 Yaş : 38 Nerden : Isparta
| Konu: Maelstrom Salı Eyl. 15, 2009 1:11 pm | |
| | : 2007 |
| : Mevcut |
| : Sanal Sürücü |
| : Max Payne |
| : 18 (200 MB) |
Minimum; İşlemci: Pentium 4 2.4 GHz or Athlon XP 2400+ Ekran Kartı: Supported 64MB Graphics card RAM: 512MB Boş Alan: 4.5GB İşletim Sistemi: Windows XP Önerilen; İşlemci: Pentium 4 at 3.0 GHz or Athlon XP 2800+ Ekran Kartı: GeForce 7800 or Radeon X1800 RAM: 1024MB Boş Alan: 4.5GB İşletim Sistemi: Windows XP İkisi bir arada şampuanları biliriz. Krem artı şampuan bir aradadır. Olay krem ve şampuanın ayrı ayrı kullanılması değil, birleşip tek bir yerde olması. Şimdi biraz daha açalım konuyu. Bir iş yaptıktan sonra, yorgunluk kahvesi içmek zevklidir. Ama her zaman bulunmayabilir. Bu sefer imdadımıza hazır kahveler yetişir. Özellikle meşhur üçü bir arayı bilmeyen yoktur herhalde. Kahve, şeker ve süt tozu karışımını, sıcak suyun içine döker, bir güzel karıştırır ve sonra afiyetle içebiliriz. Bu formülü geliştirelim ve şimdi bir video oyunu içine koyalım. Karışım temel olarak strateji olsun. İçine atılacak malzemeler; 1-Bir çorba kaşığı Blizzard’tan Starcraft (Zerg’ler makbul) 2-Doğranmış Command&Conquer: Generals 3-Bir çay kaşığı Warhammer: Dawn of War 4-Üstüne çok azıcık Starcraft’ın Terran’ı ve Red ¤¤¤¤¤ 2 koyabiliriz Şimdi bunları bir güzel karıştırıp, kodluyoruz. Grafikleri hafif ateşte pişirdik, seslerde hazır. Karşımıza menemen tarzında bir strateji çıkıyor. Hem de ne menemen buyurun Maelstrom’un tadına ufaktan bir bakalım. Karışık Maelstrom, ortaya yapılmış karışık salata gibi bir oyun. Bu benzetmeyi kullanıyorum, çünkü gerçekten de öyle. Yapım konu olarak her zaman ki senaryoları birbirine ekleyip ele alıyor. Dünya’da her şey birbirine girmiştir. Yaşanan nükleer felaketler, büyük bir meteor faciası derken insanların iki büyük gücü arasında kıyasıya bir savaş başlar. Daha sonra bu savaşa yaratıklarda yedek kulübesinden katılır ve olaylar gelişir. Hep beraber sonra birbirlerine girerler. İlk olarak sanki bir bilim kurgu dizisinin başlangıcını andıran tanıtım gibi, güzel bir sinematik bizlere bilgi veriyor. Yapımda üç adet ana mod’a sahibiz. Campaign, Battle veya Multiplayer özelliklerinden birine girip, oyuna dalabiliriz. Campaign’de Maelstrom’un konusu eşliğinde ilerliyoruz. Yapılacak olan görevler genelde belli. Bir noktaya gidip başka biriyle buluşmak, düşmanın üssünü yok etmek, diğer noktadaki rakipleri süzgeç yapmak vs… ana senaryoda ilerliyoruz. Aslında bu görevleri Starcraft’ta çok gördük. Campaign’den bu yüzden başka görevler veya değişiklik beklemek gerekmiyor. Multiplayer ve Battle mod’ları aynı. Battle’da bilgisayara karşı çarpışırken, Multiplayer’da diğer oyunculara karşı savaşıyoruz. Yalnız Multiplayer’da biraz lag sorunu olabiliyor. Belki benim bağlantımdan da olabilirdi, ama bu problemi arada yaşadım. Aslında ne Campaign, ne Battle ne de Multiplayer içinde çok çekici özellik yok. Oyunun asıl vurucu kısmını, ırkların özellikleri ve diğer strateji oyunlarının kırması sonucu olan temelleri yaratıyor. Üç farklı izotop örneği Remnats, Ascension ve Aliens olmak üzere üç farklı türümüz var. Aslında tür değil tarafımız var diyelim. Çünkü Remnat ve Ascension insan ırkı, Aliens ise bir yerden fırlamış olan yaratık ırkı. Her ırkın kendine göre belli bir stili ve tarzı bulunuyor. ~ByOnuR~ 12-03-2007, 04:23 PM Aslında bu tarzlar ünlü Warhammer, Starcraft, C&C Generals’in kırması olarak ortaya çıkmış. Aliens tarafı kesinlikle ama kesinlikle Zerg’lerle neredeyse çok benzeşiyor. Zerg’lerin binalarının altında oluşan organik tabaka, Alien kısmında yerini suya bırakıyor. Su, aslında Maelstrom’da tüm ırkların temel ihtiyaçlarından biri. Su kaynağı üstüne gelinip, bir adet su pompası kuruluyor ve size ait oluyor. Direk Alien’lar bina kurduğu gibi altlarında su oluşmuyor. Su pompasından çıkan su zamanla, belli bir alanı kaplıyor. Ancak bu özellik diğer ırklarda yok. Aliens’ın ana binasından birim basabiliyoruz. Ama Zerg’lerin larvası yerine, bu sefer direk olarak yumurtalar yerini almış. Zerg’lerin larvaları bilirsiniz, yumurtaya dönüşür ve içinden seçtiğiniz birim çıkar. Ancak çıkan üniteyi ana binadan seçeriz. Bu sefer Alien’larda yumurtalar havadan düşüyor. Bizde yumurta üstüne tıklayıp çıkmasını istediğimiz birimi seçiyoruz. Zerg’lerdeki gibi direk ana binadan birimi seçme imkanımız yok. Fakat ana binadan ufak, orta veya büyük yumurtayı seçip; daha güçlü birimlerin çıkmasını sağlayabiliriz. Yine ortak bir benzerlik Zergling’leri andıran ilk saldırı üniteleri ve dikkat çekilecek en önemli kısım Zerg’ler gibi Aliens ırkının da organik olması. Ascension’da, Red ¤¤¤¤¤ 2’deki büyük bir tırdan ana binaya dönüşen ana ünite veya Generals’ten tanıdık gelen Remnats’ın bina yapımı gibi başka benzer özellikler var. Aslında bu benzerliklere bakıldığı zaman, klasik ve hit olmuş diğer strateji oyunlarının özelliklerini Maelstrom’un uygulaması kötü değil. Fakat Maelstrom bunu öyle bir biçimde yapmış ki, iyice karışık olmuş. Kaynak kontrol ve ele geçirme kısımları da yine karışık bir formülde ilerliyor. Warhammer: Dawn of War’dan (Ek görev paketleri de dahil) tanıdığımız belli bir nokta üzerinde durup, bayrak dikerek onu ele geçirme işlemi; su kaynağını ve su pompalarını yapmak için kullanıyoruz. Su kaynağı yanına giden bir ünitemiz, başında bekliyor ve onu ele geçiriyoruz. C&C’den akılda kalan kaynak üretim binaları kurma, Age of Empires’ten stok depolarda kaynağı toplama gibi kısımlar yer alıyor. Her ırkın kendine has ve diğerlerine üstün kısımlar var. Mesela Alien ırkı su da diğerlerinden çok daha üstün. Aslında bu oyunun gerçekçi yanlarından biri. Örnek vermek gerekirse mesela Remnats askerlini yaratıkların peşine saldınız. Yaratıklar suya girdi, askerlerde onların peşinden suya girdiler. İşte Remnats askerli silahlarıyla suda ateş edemiyor ve yüzüyorlar. Tabii yüzmeleri ve ateş edememeleri onlar için dezavantaj. Su da saldırı yapan yaratık birimlerine kolayca yem oluyorlar. Buna nazaran Ascension’lar havayı kendi lehlerine çevirebiliyorlar. Özellik Her ırkın geliştirilecek özellikleri oluyor. Alien’larda yaptığınız Upgrade ile Siren’ler ses dalgası gönderebiliyor. Ascension’larda birimler şekil değiştirebilir veya bulundukları toprağın şeklini alabilirler. Remnats’larda ise ateş gücü daha fazla olup, zırhları artabilir. Bu yaptığınız Upgrade’e göre değişiyor. Aradaki denge ne yazık ki tam olarak sağlanamamış. Alien yakın dövüşte iyi, Remnats uzaklardan çok can yakıyor, Ascension ise ikisinin arasında kalmış. Ama geliştirildiği taktirde diğer iki ırkı da ezebiliyor. Aradaki sınıf ve birimler, birbirilerine karşılık olarak tam gelmiyorlar. İllaki birinin diğerinden bir fazlası oluyor. Açıkçası bu can sıkıcı, yapımcı KDV bunu tam yapamamış. Oyun esnasında [ESC] tuşuna basın, aşağıdaki kodları girin, sonra tekrardan [ESC] tuşuna basın... iwinagain: Görevi kazanırsınız. feedme: +1000 Kaynak ihavethepower: Heronuza 6 level ekler Link Kodu: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Link Kodu: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Link Kodu: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] google_protectAndRun("ads_core.google_render_ad", google_handleError, google_render_ad); | |
|