Programlar-Muzikler-Filmler-Oyunlar
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Programlar-Muzikler-Filmler-Oyunlar

Tek Link İndirmenin Keyfi Tüm Üyelerimiz Faydalanabilir
 
AnasayfaAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap
Arkadaşlar ben sitenizin yeni sahibiyim Moderatör ve yönetici Alımları Başlamıştır Bilginize bana ulaşmanız için e-mail adresim: serpiljokey@hotmail.com adresine mail atmanız yeterlidir. Saygılarımla Serpil_Jokey

 

 Anno 1701

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
admin
Or General
Or General
admin


Mesaj Sayısı : 1266
Rep Gücü : 0
Doğum Tarihi : 01/08/86
Kayıt Tarihi : 15/09/09
Yaş : 38
Nerden : Isparta

Anno 1701 Empty
MesajKonu: Anno 1701   Anno 1701 Icon_minitimeSalı Kas. 17, 2009 11:54 am

Anno 1701 Anno1701kapak


Anno 1701 Oyunhakkinda

Anno 1701 Surumadi: Razor1911
Anno 1701 Rarsifresi: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Anno 1701 Crack: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Anno 1701 Dosyaturu: Sanal Sürücü
Anno 1701 Uploader: Max Payne
Anno 1701 Partsayisi: 12 (200 MB)
Anno 1701 Serial : [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Anno 1701 Sanalsurucuprogrami:[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Anno 1701 Oyungoruntuleri
Anno 1701 Anno1701
Anno 1701 Anno17011
Anno 1701 Anno17012
Anno 1701 Anno17013
Anno 1701 Anno17014


Anno 1701 Oyunbilgileri

Arka plâna atılan konular, azınlığı oluşturan insanlar için ön plânda
görülen konulardan daha öncelikli bir yere sahip olur ve ne yalan
söyleyeyim, arka plân benim için her zaman daha önemli olmuş, ön
sıralarda yer alıp gülümseyenlerin yerine, arka taraflarda olup,
gülümsemesi başkaları tarafından örtülenleri incelemek daha haz verici
olmuştur; bu "plân" yerleşmesi, strateji oyunlarının kendi içlerinde
türlere ayrılması konusunda da görülür, savaş ağırlıklı strateji
oyunları her zaman daha "kaliteli" ve "üstün" yapıtlar gibi dururken,
ticarete veya şehir kurmaya dayalı strateji oyunları her zaman arka
sıralarda olup, adı dahi pek hatırlanmayan eserler olarak geçmişteki
yerlerini alırlar. Anno serîsi de, özellikle serîye yabancı olanlar
açısından göz ardı edilen, birçok strateji oyununun arkasına atılan ve
görüldüğünde ön yargıyla yaklaşılan basit bir oyun olarak görülmekte;
serîyle daha önce tanışmamış olan neredeyse hiç kimse, serînin herhangi
bir oyununu ön yargısız ve eleştirmeye çabucak geçmemeye çalışarak
oynamamıştır, hâtta, oynamaya yeltenmemiştir. Fakat ön plândakilerin
müdavimlerinin, bilhassa da arka plâna göz atmayı bile denemeyen
görünen köy müdavimlerinin neler kaçırdıklarını sadece gölgelerle
ilgilenenler -özellikle Anno için konuşuyorum- fark etmekte.

Anno serîsi, tam anlamıyla bir arka plân oyunu görünümünde olmasına
rağmen, başarısı sebebiyle kalıbına sığmayarak orta sıralara kadar
gelen ve ön sıralara geçmek üzere üçüncü oyunu Anno 1701'i de sahneye
süren, "yeme de yanında yat" tanımının hakkını veren başarılı bir
ticaret stratejisi. Nasıl bir yapıya sahip olduğunu az çok tahmin
edersiniz ki, sahip olduğumuz kaynakları işleyip ortaya kullanılabilir
ürünler çıkararak ve bu ürünlerle halkın ihtiyaçlarını karşılayarak,
karşılık olarak onlardan da vergi alıp döner sermayeyi oturtarak, bu
sermayeye yardımcı güç olarak da çevre adalarla ticarî ilişkiye girerek
oturmuş bir toplum düzeni yaratmaya çalışıyoruz; fakat bu kez, bu amaca
ulaşmak pek kolay değil, Anno, şimdiye kadar görülen en zor ticaret
stratejisi olmayı kafaya koymuşa benziyor.

Anno 1701, serînin şu ana kadar sahip olduğu kapak resimlerinden de
rahatça anlaşılabilir ki, bir "kara" oyunu olmaktan çok deniz oyunu
olma, dolayısıyla adalarla haşır neşir olduğumuz bir oyun olma özelliği
taşıyor. Herhangi bir adaya ana binamızı kurarak yerleşiyor ve adada
(sadece yerleşilen bölgenin yakınlarında, tüm adada değil) bulunan
madenlerden elde edilen ham maddeleri (odun, taş, altın vs.) işleyerek
kullanılabilir maddeler (tuğla, kumaş vs.) üretiyor ve inşa ettiğimiz
ev sayısıyla doğru orantılı şekilde artan nüfusumuzun mümkün olduğunca
rahat yaşaması için uğraşıyoruz. Emekleme dönemlerinde sadece yiyecek,
kıyafet gibi temel ihtiyaçlarla yetinen insanlar, doğal olarak, şehir
geliştikçe eğitim gibi yan ihtiyaçlara yöneliyor, daha sonra da özel
yiyeceklere, alkol gibi lüks ihtiyaçlara göz koyuyorlar; bir şekilde bu
ihtiyaçları karşılayamadığımız durumlardaysa çeşitli protestolar
yapılıyor, evler yakılıp yıkılıyor, insanlar ölüyor ve çok geçmeden
perişan bir şehrin sahibi hâline geliyoruz. Bu duruma düşmemek içinse
bilmemiz gereken bir takım incelikler var, birçok strateji oyununda bu
kadar iyi ayarlandığına rastlanılmayan, asla bu kadar zor olduğu
görülmeyen incelikler.

Serbest oyun bölümünde ya da görev bölümlerinde olsun, hiç fark etmez,
tüm haritalar birbirleri arasında belirli bir mesafe bulunan adalardan
oluşuyor ve nasıl ki biz herhangi bir adaya yerleşiyorsak, başka
halklar da diğer adalara yerleşiyor ve böylece halklar kendi aralarında
ufak bir dünya oluşturmuş oluyorlar; fakat kendi kendilerine, içine
kapanık bir dünya oluşturmalarının mümkünatı yok, çünkü şehrin tüm
ihtiyaçlarının karşılanması için gereken ham maddelerin tümünün tek bir
adada bulunabilmesi, neredeyse imkânsız. Dolayısıyla, oyuncular ya
birbirleriyle ticaret ilişkisine girerek eksik ihtiyaçlarını başka
şehirlerin yardımıyla kapatmak zorunda, ya da keşif yoluna giderek
farklı adalarda yeni yerleşim yerleri kurmak zorunda. Yeni yerleşim
yerleri kurulup, bölgeler arasında gemiler aracılığıyla mal
taşımacılığı yapılsa da, diğer halklardan gelen barış teklifleri,
ticaret anlaşmaları, vergi kesme girişimleri ve benzer anlaşılmaz
devlet yönetimi hareketleri yüzünden diğer halklarla ilişkiye girmek
mecburî hâle geliyor. Eh, ticaretin ve birden fazla halkın bulunduğu
yerde, anlaşmazlıklar ve savaşlar olmaz mı; ister istemez çeşitli
anlaşmazlıklar yaşanıyor ve ortaya deniz savaşları çıkıyor, fakat
-neyse ki- Anno 1701 asla bu olağanüstü hâlleri aşırıya kaçırmıyor ve
oyun bir ticaret stratejisi olma özelliğini koruyor, savaşın sadece
iki-üç tıklamada kalmasını sağlıyor. Zaten, genellikle donanması güçlü
olan kazanıyor, strateji üretmek gibi, oyunu bir savaş stratejisi
hâline getirecek gereksinimlere rastlanmıyor.

Az önce "bir takım incelikler" olduğundan bahsetmiştik, aslında bu
incelikler yukarıda özetlediğim yapının içerisinde yer alıyor, fakat
yerine getirilmeleri bazen öyle zor bir hâl alıyor, halk ihtiyaç
konusunda yönetimi o kadar zora sokuyor ki, insanlara ne kaynak, ne de
ticaret yetiyor. Bir ürünün evlere ulaşabilmesi için geçmesi gereken
bir sürü yol var: Önce ham madde toplanacak, depoya götürülecek, ordan
işleme binasına götürülecek, işlendikten sonra merkez binaya
götürülecek; şayet bahsi geçen maddeye kendi imkânlarımızla ulaşma
şansımız yoksa bir ticaret gemisi sefere gönderilerek ticaretin
tamamlanması beklenecek, ticaret uzun bir sürecin ardından
tamamlandıktan sonra madde işlenmeye gönderilecek, işlendikten sonra
merkez binaya geri gelecek. Şöyle bir bakıldığında tüm bunlar pek de
zormuş gibi görünmüyor, fakat bu sadece buz dağının görünen kısmı; o
işleme binalarının yapılması, diğer ülkelerle ilişkilerin düzenlenmesi,
ticarete girecek maddelerin sağlanması ve ticarî gemiye para
yetiştirilmesi, üstüne üstlük tüm bunların halk ayaklanma çıkarmadan
halledilmesi, göründüğü kadar kolay değil. Bilhassa, zorluk seviyesini
ayarlarken kendinize fazla güvendiyseniz. Ancak ısrarla belirtmeliyim
ki, bu zorluk oyuncunun oyundan bezmesine değil, daha fazla
hırslanmasına ve akıcı oynanışın da etkisiyle saatlerini monitör
başında harcamasına sebep oluyor.

Bir strateji oyununun, özellikle de harcanılmaya elverişli, tez
yargılardan kurtulması zor bir strateji oyununun ufak sorunlar
nedeniyle dahi puan kaybetmesi çok kolaydır; sistem gereksinimleri
biraz yüksek olsun, müzikler konusunda dozaj biraz kaçsın, oyun hemen
"vasat" damgası yer. Anno 1701, serînin niçin -en azından- orta
sıralara kadar gelebildiğini kanıtlar nitelikte görsel ve işitsel
öğelere sahip; grafik kalitesi bir strateji oyunu için yeterli düzeyde
olup, asla sistem konusunda ortalama sistemlere bir sıkıntı
çektirmezken, müziklerin uygunluğu ve seslendirmelerin oturaklılığı da
bu olumluluğu arttırıyor. Sadece, kamerayı yerleşim bölgelerine fazlaca
yaklaştırdığımızda bir takım modelleme sorunlarıyla karşılaşabiliyoruz,
fakat bundan şikayetçi olacak bir "strateji oyuncusu" olacağını
zannetmiyorum.

Elde edilen başarılar sebebiyle devam ettirilen, nâdir rastlanan türde
bir ticaret stratejisi, Anno serîsi; ve böyle devam ettirildiği
takdirde kolay kolay arka plâna atılabilecekmiş gibi de görünmüyor

Anno 1701 Video




Anno 1701 Sistemgereksinimleri
Pentium 4 veya AMD 3200+ işlemci,
512 MB Ram,
64 MB ekran kartı,
3.5 GB HDD alanı.


Anno 1701 Oyunhileleri
Oyun esnasynda konsol penceresini açın ve aşağıdaki kodları girerek "Enter" tuşuna basın.

BonanzaCreek 100,000 para

Linlithgow Bütün gereçler

SiliconValley Bütün araştırmalar tamamlanır

ParadiseCity Bütün mallar

MariaDelTule Ağaçlar ve bitkiler



Anno 1701 Netloadseri1
Link Kodu: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]




Anno 1701 Storageseri1
Link Kodu: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]




Anno 1701 Filefactoryseri1
Link Kodu: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]




Anno 1701 Hotfileseri1
Link Kodu: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]




Anno 1701 Rapidshareseri1
Link Kodu: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://fuulloyun.eniyiforum.net
 
Anno 1701
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Anno 1404

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Programlar-Muzikler-Filmler-Oyunlar :: Oyunlar :: Stareji Oyunları-
Buraya geçin: