admin Or General
Mesaj Sayısı : 1266 Rep Gücü : 0 Doğum Tarihi : 01/08/86 Kayıt Tarihi : 15/09/09 Yaş : 38 Nerden : Isparta
| Konu: Zoo Tycoon 2 Ptsi Kas. 09, 2009 11:13 am | |
| | : ZT2 |
| : Sanal Sürücü |
| : Max Payne |
| : 3 (200 MB) |
İşletim Sistemi: Windows 98SE/2000/ME/XP İşlemci: 733 MHz RAM: 256 MB HDD: 900 MB Ekran Kartı: 16 MB 3D DirectX9.0 Belirli kalıplara sıkışıp kalmış ve çok az kendini aşan üyeye sahip (misal, Theme Hospital) tycoon oyunları hakkındaki genel kanı çocuk oyunu olduğudur. RollerCoaster Tycoon, Zoo Tycoon gibi oyunları yalnızca çocuklar oynar, çünkü erkek adam ya yarışır, ya adam keser, ya tuvaletini yaptığı bir kedinin üzerine kibrit çakarak ortamı ısıtır. (Postal 2'ye sevgiler). Gel gelelim bu düşünce yapısı aslında çok da haksız sayılmaz, hatta yapımcılar dahi bazı oyunları yaşça küçük oyuncuların zorluk çekmeyeceği şekilde yaparlar; tıpkı Zoo Tycoon 2'de olduğu gibi. Giriş videosundan kapanış seremonisine kadar her yerinde hafiflik, sakinlik sezilebilecek bir oyun Zoo Tycoon 2. İlk oyunu oynamış olanlarınız bilirler, yeni bir firma olan Blue Fang Amerika'da büyük satışlar yapan basit ama zevkli bir yapım ortaya koymuş, bir bakıma turnayı gözünden vurmuştu. İlk oyunun alıcı kitlesinin yaşça büyük olmadıklarını fark eden pazarlamacılar, 2. oyun için tamamıyla onların zorluk çekmeyeceği bir yapı ortaya koymaya çalışmışlar. Bu düşünce yapısı aslında basit ve kullanımı kolay bir ara birim sağlarken oyunun gereğinden fazla "basit" ve sade görünmesine sebep olmuş –ki şahsen ben bir tycoon oyunundan ayrıntılara boğulmak, en ince ayrıntılarla uğraşmak ve bu ince ayarların etkisini oyunda bariz bir şekilde görmeyi beklerim. Aslına bakarsanız Zoo Tycoon 2, hepten üstünkörü yapıya sahip değil, birçok unsur detaylandırılmış ilkine oranla. Okumaya ömrünüzün yetmeyeceği büyüklükte hayvan ansiklopedisine (zoopedia) sahip oyun, hayvanlar hakkında fazlasıyla ayrıntılı bilgiyi çaktırmadan vermeyi başarabiliyor. Hayvanların ne yiyip içtikleri, ne oynadıkları, nasıl bir ortamda yaşadıkları ve hatta tarihi ile ilgili bilgi veren bu bölüm için Blue Fang'e sanal şapkamı çıkartıyorum. Seri olma yolunda ilk adımı atan Zoo Tycoon 2'nin getirdiği en büyük yeniliği, RollerCoaster Tycoon serisinin de adım attığı 3. boyut. Tamamen 3 boyutlu, istediğiniz yere kamerayı döndürebildiğiniz ve hayvanlarınızın pirelerine kadar zoom yapabildiğiniz yeni motor, seri için kesinlikle önemli bir adım olmuş. Ancak şahsen ben 3D motordan pek memnun kalmadım. Bunun birçok sebebi var; öncelikle 3D motorda sabit kameraların olmaması ve sürekli kamera ile ilgilenmek can sıkıcı. Sonralıkla (?) biraz sonra değineceğim bir eksiye de katkısı var motorun; ruhsuzluk. Oyunun ilkinden daha ruhsuz ve "boş" gibi görünmesine sebep olan kameranın elbette ki potansiyeli var –ki yapımcılar bunu eminim ek pakette veya 3. oyunda kullanacaklardır. 3 boyutlu ortamla beraber oyunun her bir karesi haliyle yeni boyuta geçmiş. Ancak bu boyut geçişi bana kalırsa oyuna pek yaramamış. İlkinde basit ama daha canlı görünen görseller, 2. oyunda az poligonlu, kabaca üstünden geçilmiş gibi görünen birkaç sene öncesine ait grafiklere bırakmış kendini. Yapımcıların muhatabı Far Cry, Doom 3, Half-Life 2 gibi grafiksel açıdan "aşan" yapımları oynayan "hardcore" olarak tabir edilen oyuncu sınıfı olmadığından dolayı bu üstünkörülük, bir yere kadar kabul edilebilir; ancak oyunun iyi bir oyun olmasına kesinlikle bir engel teşkil ediyor.
Link Kodu: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Link Kodu: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Link Kodu: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] | |
|