admin Or General
Mesaj Sayısı : 1266 Rep Gücü : 0 Doğum Tarihi : 01/08/86 Kayıt Tarihi : 15/09/09 Yaş : 38 Nerden : Isparta
| Konu: Silent Hunter 4: U-Boat Missions Perş. Kas. 05, 2009 4:55 pm | |
| | : - |
| : Mevcut |
| : Sanal Sürücü |
| : Max Payne |
| : 4 (200 MB) | Ubisoft heyecanla beklenen Silent Hunter 4’ü Mart 2007 de piyasaya sürdüğü zaman hayranlarının büyük bir kısmında hayal kırıklığı yaratmıştı. Oyunun temel unsuru olan U-Boat’lar yerine sadece Amerikan denizaltıları kullanılabilmekteydi! Ubisoft bu soruna cevabını 2008 başlarında bir ek paket çıkararak gösterdi. Genel Hatlar Silent Hunter II'den beri devam eden seriyle ilk kez tanışanlar için önce biraz tarif edeyim. Bu bir denizaltı simulasyonu. Harita ve aksiyon olarak 2 ana kısımda yönetiyorsunuz oyunu. Amerika ya da Almanya olarak tarafınızı seçtikten sonra istediğiniz bir limanda oyuna başlıyorsunuz. Bir denizaltınız ve mürettebatınız var. Size sembolik görevler veriliyor fakat asıl amaç olabildiğince fazla tonajda gemi batırmak ve limana geri dönmek. Buna göre “ün” kazanıyor, geminizde yükseltmeler yapabiliyor (bu yükseltmeler o teknolojinin çıkış yılına orantılı) ya da yeni mürettebat transfer edebiliyorsunuz. Oyuna başlamadan önce submarine school’a göz atabilirsiniz.( Ki şiddetle tavsiye edilir, diğer oyunlardaki training’le karıştırmayın) Oyunun bu klasik gibi görünen senaryosunu zevkli kılan unsurlar ise bire bire yakın denizaltı modellemeleri, gerçekçi çevre ve atmosfer, simulasyon tabirinin hakkını veren kontrol etmeniz gereken değişkenler ve tabi ki oyunun gerilim yüklü karakteristik yapısı. Yenilikler Oyunda Silent Hunter III’deki gibi Atlas okyanusunda değil Hint ve Pasifik okyanusunda görev alıyorsunuz. Eski karanlık sulardan iç açıcı sulara gidiyoruz. Oyun U-Boat felsefesine dayandığından Amerikan denizaltılarından bahsetmeyeceğim. U-Boat’ta ana kontrol paneli tamamen değişmiş. Artık simgeler de birim subayları yok. Şematik yerleştirme yapılmış. Burası yoruma açık ama daha kullanışlı olduğu kesin. Oyunu planladığımız seyir haritası coğrafyası yüzünden, doğal olarak değişti. Artık daha karmaşık. Haritaya da kullandığımız aletlere de artık direkt uzanabiliyoruz. Artı gereksiz bir saat de eklenmiş. Mürettebat tepkileri geliştirilmiş fakat Almanca seslendirme seçeneği artık yok! Görev mantığında ise önemli değişikliklere gidilmiş. Göreviniz kimi zaman bir konvoyu önlemek kimi zaman ise geminizdeki casusla düşman limanına sızmak olabiliyor. Ayrıca artık herhangi bir görev esnasında eğer cephaneniz biterse en yakın limana uğrayıp yeniden doldurabiliyorsunuz.(Refit) Bu şunun için önemli artık eğer geminiz ciddi hasar almazsa 3-4 görev üst üste yaparak tonaj rekoru kırabilirsiniz. Yeni seride denizaltı ve gemi modelleri gerçeğe iyice yaklaştırılmış. Hasar efektleri de arttırılmış. Örneğin artık torpidonun çarptığı yada top mermisinin isabet ettiği gövde kısmındaki hasarı görebiliyorsunuz. Özellikle limanlar üzerinde çalışılmış. Deniz tabanı da zenginleştirilmiş. Ben bitki ve kaya modellemelerinden çok, sudaki partikülleri daha çok beğendim. Kara savunma birimleri eklenmiş. Atmosfer değişkenleri de oldukça iyileştirilmiş. Gün ışığı değişimi deniz ve gölgelerle daha iyi ilişkilendirilmiş. Özellikle kötü hava koşullarında görüş sıfıra yaklaşıyor. Koca gemiye de çarpılır mı demeyin. Ayrıca batırdığınız gemiden artık küçük kurtarma botları dağılıyor denize =) Bununla birlikte mürettebat ve geminin makine dairesi, dolayısıyla hasar oluşum ve onarımı daha da detaylandırılmış. Mürettebata vardiya sistemi getirilmiş. Normal seyirde 3 vardiya değişimi oluyor. Savaş durumunda ise tüm mürettebat aktif. Oyunda artık daha iyi dalış zamanı gibi özel yetenekli subaylar ve sizin de rütbenize göre kullanabileceğiniz hava desteği gibi destekler var. Bu rütbelere ulaşabilmeniz için gerekenlere ayrı bir alan açılmış. Fakat kullanmaya değer özellikler değil açıkçası. Denizaltı seçeneği Almanlar'da az. Oyunun geçtiği yıl aralığı ve limanlar yüzünden olsa gerek. Sonarda beklediğim ses çeşitliliği eklenmemiş. Hemen hemen aynı. Bu çok önemli olduğundan geliştirilmeliydi. Radar-sonar odalarında pek değişiklik yok fakat bunun nedeni zaten modellemenin eskisinde de gerçeğe yakın yapılmasıydı. (İnternette oyun yapım ekibinin kullandığı kütüphanenin videoları mevcut) Oyun motoru eklenen efektlere rağmen daha hızlı. Fakat oynarken bataryalarda, oksijende ve hasar onarımında hatalar oluştu. Eskiye oranla okyanusta konvoy aramanıza artık gerek kalmıyor. Fazlasıyla karşınıza çıkıyor. Eğer “realistik oynarım ben” derseniz bırakın gemi batırmayı, bir yerden bir yere gitmeniz bile epey bir zorlaştırılmış.B unda en büyük etken ise arttırılan düşman uçağı sayısı. Sinir bozucu şekilde uçak trafiğiyle uğraşıyorsunuz. Oyunda yıllar geçtikçe karşı taraf teknoloji açığını hızla kapatıyor. Teknoloji demişken ileri model U-Boatlar’da H2O2 gibi bir tarihsel gerçeklikte uygulamaya konmuş. “Manual Targeting” oyunun zevkini alabilmek için öğrenilmesi gereken önemli bir kısım. Bununla beraber yaklaşma açılarını da kavradığınızda konvoyları avlamak son derece zevkli. Bu aşamaya gelince 'Task Force’lara' gözümüzü dikiyoruz. Herhangi bir gemiyi yardım almadan batırmak isterseniz Manual deki şu tabloları biraz çalışın derim. Oyun motorundaki geliştirmeye bağlı olarak daha hızlı demiştik ama yinede işlemci ve ram oynayış zevkini ciddi olarak etkiliyor. Ben yüksek ayarlarda ve tam hızlandırmalarda sorun yaşamadım. Klavyede birçoğu faydalı 73 kısayol var. Zamanla ezberliyor insan =) Son olarak sistem gereksinimlerine ,oyuncu gereksinimlerini de eklemek isterim; sabır ve dikkat. Eğer ilk 2-3 oynayıştan sonra sıkılıp bırakmazsanız yıllarca bilgisayarınızda kalacak bir oyun olur diyebilirim.
İşletim Sistemi: Windows XP/Vista İşlemci: 2GHz Pentium 4 / AMD Athlon RAM: 1 GB (2 GB) Ekran kartı: 128 MB RAM DirectX 9 (256 MB RAM) Hard Disk: 6 GB YOK Eklenti paketidir. Silent Hunter 4'ün üzerine kurulur, o yüklü olmadan çalışmaz. Link Kodu: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Link Kodu: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Link Kodu: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Link Kodu: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] | |
|