admin Or General
Mesaj Sayısı : 1266 Rep Gücü : 0 Doğum Tarihi : 01/08/86 Kayıt Tarihi : 15/09/09 Yaş : 38 Nerden : Isparta
| Konu: Secret Files Tunguska Çarş. Kas. 04, 2009 5:28 pm | |
| | : 2006 |
| : Sanal Sürücü |
| : Max Payne |
| : 12 (200 MB) | İşletim Sistemi: Windows XP/2000 İşlemci: 500 MHzPentium 3 or Equivalent RAM: 128 MB HDD: 2.5 GB CD/DVD-ROM: 16x Ekran Kartı: 16 MB DirectX 9.0 Compatible Ses Kartı: DirectX 9.0c Compatible Audio Device Mouse Klavye Hoparlör Takvimler 30 Haziran 1908'i gösterir, saatler günün yavaş yavaş başladığını belirtirken, 07:40 sularında, Sibirya'nın orta bölgelerindeki Tunguska Irmağı'nın yakınlarında büyük bir gök patlaması gerçekleşmiş, görgü tanıkları, büyük bir ateş topu gördüklerini ve ardından yerin sarsıldığını, sıcak rüzgarların oluştuğunu söylemişlerdir. Patlama öyle etkilidir ki, olayın üzerinden dakikalar geçmesine rağmen, Avrupa'dan bile gökyüzünün tuhaf, parlak renklere büründüğü gözlenmiştir. Yapılan çalışmalar sonucunda, içinde bir bit yeniği olduğunun kolaylıkla ortaya atılabileceği olayın nedeninin, yeryüzüne çarpan bir yıldız parçasının olduğu söylenir; fakat üzerinden neredeyse 100 yıl geçmesine rağmen, hâlâ olayın nedeni tam olarak bilinmemektedir. Victor Kalenkow, bu sıra dışı olayı araştıran bilim adamlarından biri olarak gözükmekte, trafik kazasında ölmüş gibi gösterilen karısından olan güzeller güzeli kızı Nina Kalenkow ile sakin bir hayat yaşamaktadır; fakat hiçbir şey, geleceğin oralarda bir yerlerde olduğu konusunda güvence veremez: Bir gece, Nina babasıyla buluşmak üzere, babasının çalıştığı arkeoloji müzesine gider ancak babasının ofisinde olmadığını, üstelik ofisin karmakarışık olduğunu ve müzenin terk edilmiş bir yer hâline geldiğini görerek afallar. Genç kız, tanıştığı yakışıklı delikanlı Max Gruber'la birlikte, babasına ne olduğunu, annesinin asıl geçmişini ve yaşamının Tunguska olayıyla ne kadar bağlantılı olduğunu öğreneceği uzun bir maceraya atılacaktır. Secret Files: Tunguska, tek bir oyunla sonlanması plânlanmayan, önümüzdeki sene ikincisiyle devam edeceği haberini şimdiden salan alışılmış "seç ve tıkla" macera oyunlarından bir başkası. Bir dönem gerçekleşen yükselişinin ardından önüne geçilmesi zor bir düşüşe geçen macera oyunlarının, son birkaç yıldır monotona bağlamış işleyişini bilirsiniz. Her yıl, sonuna kadar oynamaya değecek birkaç yapım çıkar, hatrı sayılır birkaç serînin son oyunları yayımlanır, üç-dört tane vasatın altında seç ve tıkla oyunu üretilir ve o yıl da macera dünyası için gri bir yıl îlan edilir. Secret Files: Tunguska da, işte bu sınıflandırmaya sokulabilecek kadar belirgin bir yapıya sahip; oyun, sonuna kadar oynamaya değecek yapımların sınıfıyla, adının tarihe karışması işten dahi olmayan seç ve tıkla macera oyunları sınıfının tam ortasında bir yerlerde duruyor. Oyuncuların kanaatlerine göre, kişiden kişiye, göklere de çıkarılabilir, görmezden de gelinebilir. Alıştığımız seç ve tıkla oyunlarındaki gibi, yine, iki boyutlu arka plân önünde üç boyutlu bir karakter olarak etraftaki delilleri ve eşyaları araştırıp topluyor, birbirleriyle birleştiriyor, başka nesnelerin üzerine kullanıyor ve türlü türlü bulmacalarla haşır neşir oluyoruz. "Seç ve tıkla"lardaki "görememe" problemi Secret Files: Tunguska'da da devam ediyor. Bir delili -veya nesneyi- görebilmemiz için, fare simgesini ekranın tamamında dikkatli bir şekilde dolaştırmamız gerekiyor; bizden, halının altındaki boşluğu görmemiz bile istenmiş, nasıl görebiliriz ki? Neyse ki, bu problemi halletmemizi sağlayan yardım özellikleri de es geçilmemiş. Dilersek, araştırmamız gereken yerleri işaretletebiliyor, ya da, sıkıştığımız bir bölümdeyken not defterinden ipucu alabiliyoruz. Özellikle bu tip sağlam konulu, ciddi macera oyunlarında, karakterlerle özdeşleşip, daha da yakından tanışmak oyuncunun oyuna bağlanmasına büyük bir katkıda bulunur; ancak maalesef SF: Tunguska'da ne Nina'yı, ne de Max'i (zaman zaman Max'i de kullanıyoruz) yeterince tanıyamıyor, asla iç dünyalarına giriş yapamıyoruz. Her zaman, alt yazıyı okuyup, söylediklerimizi yapan birer robot olarak karşımızda duruyorlar ikisi de; zaman zaman birbirleriyle cilveleşiyorlar, düşünürmüş gibi yapıyorlar, fakat bize asla pas vermiyorlar. Bu da konuya kendimizi kaptırmamızı önlüyor, sadece uzaktan izliyoruz tüm olanları. Senaryo oldukça ciddi ve sıkı bir yapıya sahip olmasına rağmen, iş bulmacalara ve işleyişe dökülünce ortaya kendiyle çelişen bir yapım çıkıyor. Profesyonel araştırmalarla uğraşmak yerine, delil toplamak için alâkasız meselelerle uğraşıyor, yer yer amaçsız ve basit bulmacalara girişiyoruz. Bu durum, her şey mantıklı ve "görülebilir" olduğu sürece kabul edilebilir bir şekilde devam ediyor, hâtta gayet iyi şekilde devam ettiğini de söyleyebiliriz, fakat bir süre sonra ana meselemizle bağlantı kurulması zor konulara dalıyoruz ve bulmacaların gevşekliğiyle, oyundan iyiden iyiye soğumaya başlıyoruz. Almanya-Rusya-Sibirya arasında mekik dokuyarak, Tunguska gibi ciddi bir meseleyle ilgilenirken, bisiklet lastiği tamir etmek gibi ayak işleriyle uğraşmak insana ister istemez "nerdeyim ben?" dedirtiyor. Oralarda bisiklet tamircisi yok mu acaba? Mekânların, ayrıntıları görmeyi zorlaştıran karışık ve detaylı yapıları olayları çözmemizi ve anlamlandırmamızı engellerken, inventory'mizde biriken onlarca eşyayı ne yapacağımızın belirsizliği de işi iyice karıştırıyor. Bir müddet sonra, eşyaları rastgele birbirleriyle birleştirmeye, her eşyayı, mekânlardaki etkileşime girilebilir bölgeler üzerinde denemeye başlıyoruz. Bir macera oyununu çözmek için deneme-yanılma yöntemi kullanılmaya başlanmışsa, ya oyunu oynayanda bir fark edememe sorunu vardır, ya da oyunda bir kurgu problemi bulunmaktadır. "Seç ve tıkla"ların iki boyutlu arkaplânlarında ortaya çıkan problemlere, SF: Tunguska'da rastlamak pek mümkün değil; üç boyutlu karakter modellemelerinde biraz eskimişlik kokusu olsa da, arka plân tasarımları oyunun kalitesini yükseklere taşıyan önemli hususlardan biri durumunda. Her zaman değil, belli yerlerde duyulan -konuya uygun- müziklerin ve sırıtmayan -fakat yer yer tökezleyen- seslendirmelerin de etkisiyle, oynanışı sorunsuz, fakat kurgusu çoğu zaman gevşeyen; senaryosu sağlam, fakat bulmacaları zayıf; görsel ve işitsel efektleri yerinde, fakat "bir şeyleri" eksik bir yapım olarak yılın ender rastlanan kalitedeki macera oyunlarından biri hâline geliyor, Secret Files: Tunguska. Daha sağlam bir kurgu ve daha "gizli dosyalar" kokan bulmacalar umuduyla, şimdiden müjdesi verilen Secret Files: Tunguska 2'yi beklemekte şimdi sıra. [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Aynı serilerdeki Netload, Rapidshare ve FileFactory bağlantıları aynıdır.. Aynı serilerdeki partları karışık indirebilirsiniz.. Örnek : Part1'i rapidshare Seri 1 bağlantısından indirdiyseniz, part2'yi Netload seri 1 veya Filefactory Seri 1 bağlantılarından indirebilirsiniz.. [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] | |
|