Programlar-Muzikler-Filmler-Oyunlar
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Programlar-Muzikler-Filmler-Oyunlar

Tek Link İndirmenin Keyfi Tüm Üyelerimiz Faydalanabilir
 
AnasayfaAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap
Arkadaşlar ben sitenizin yeni sahibiyim Moderatör ve yönetici Alımları Başlamıştır Bilginize bana ulaşmanız için e-mail adresim: serpiljokey@hotmail.com adresine mail atmanız yeterlidir. Saygılarımla Serpil_Jokey

 

 Sins Of A Solar Empire

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
admin
Or General
Or General
admin


Mesaj Sayısı : 1266
Rep Gücü : 0
Doğum Tarihi : 01/08/86
Kayıt Tarihi : 15/09/09
Yaş : 38
Nerden : Isparta

Sins Of A Solar Empire Empty
MesajKonu: Sins Of A Solar Empire   Sins Of A Solar Empire Icon_minitimeÇarş. Kas. 04, 2009 5:05 pm

Sins Of A Solar Empire 1364
Oyun Hakkında;

Sürüm Adı ____ :
Rar Şifresi_____: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Crack________ : Mevcut
Dosya Türü ___ : Sanal Sürücü
Upload Eden___: Tomb Raider
Part Sayısı ____: 5 (200 MB)
Açabilmeniz için önerdiğimiz program:[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Sistem Gereksinimleri;

# Intel C2D 2.2 GHz veya dengi AMD sistemleri
# 1GB / 2GB Ram (XP / Vista)
# 256MB Ekran kartı (GeForce 7800+ / Radeon x1600+)
# 3GB HDD alanı

Rapidshare Bağlantıları ;
Sins Of A Solar Empire Hideleme

[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Oyun Bilgileri

Star
Wars filmlerini izleğimden bu yana uzay oyunlarına olan ilgim oldukça
fazla olmuştur. Hiç gitmediğimiz(gidemeyeceğimiz) uzaya her zaman
hayran kalmışımdır. Bu yüzden uzayda geçen bütün oyun ve filmleri
denerim. Sins of a Solar Empire'da bunlara bir örnek. Yapımcı daha
önceden Titan Quest'den tanıdığımız Iron Lore Entertainment, yayıncı
ise Galactic Civilizations ile tanıdığımız Stardock. Stardock.
Yayıncıya baktığımızda uzay stratejileri konusunda Galactic
Civilizations gibi büyük bir tecrübeye sahip firma. Iron Lore ise Titan
Quest gibi sağlam bir RPG yapımın'ın sahip. Oyun çıkmadan önce bu iki
firmanın oyunlarına baktığımda karşıma güzel bir oyunun geleceğini
düşünüyordum ki yanılmamışım.

Oyunun
öyle orijinal bir hikayesi yok. Oyunda üç tane ırk bulunuyor ve
bunların birbirleri ile savaşlarını konu alıyor. Oyundaki ırklar Trade
Emergency Coalition (TEC), Advent ve Vasari. Bunlardan birini seçip
oyuna başladığımızda öncelikle bir tekli oyun senaryosu olmadığını
görüyoruz. Oyunun en büyük bu eksikliği ilk gördüğümde çok yıkıldığımı
söyleyebilirim. Tekli oyun oynamayı severim ama bunu atlatmak için çok
iyi bir harita editörümüz var ve bu sayede çok kendi senaryomuzu
yaratabiliyoruz.

Metal, Kristal, Para üçlemi
Irkımızı
seçtikten sonra tek bir gezegenle oyuna başlıyoruz. Öncelikle
söyleyebilirim ki ilk oynadığınız seferlerde ana gezegeni savunmakta
ciddi sıkıntı çekebilirsiniz. Bu yüzden sağlam bir savunma kurmak
zorundasınız. Yoksa korsanlarla zor zamanlar geçirebilirsiniz. Savunma
yapmamız için de tabii ki her oyunda olduğu gibi bir harcama yapmamız
gerekiyor. Burada karşımıza metal, kristal ve para üçlüsü çıkıyor.
Metal'i ve Kristali gezegeninizin yanında bulunan gök taşlarının
üzerinden çıkarırken parayı ise nüfusa göre gezegen ve kolonilerden
kazanıyorsunuz. Tabii ki oyunda tek gezegenimiz olmuyor. Koloni gemisi
sayesinde diğer gezegenlerinde işgal edebiliyoruz(önce orada ikamet
eden kişileri yok etmek gerekiyor).

Oyunda
çoğu strateji oyunlarında olan “İmparatorluk ağacı” veya “Teknoloji
ağacı” bulunuyor. Bu ağacın içinde farklı (Askeri, Halk(sivil))
kategori bulunuyor bunlarda adından anlaşılacağı gibi askeri ve sivil
gelişimleri sağlıyor. Askeri gelişimler saldırı savunmaya dayalıyken,
sivil gelişimler ise daha çok ekonomik, bina gelişimi ve diğer
politikaya dayalı. Oyunda bir diğer özellik ise düşmanınızın üzerine
para koyarak korsanların onlara saldırmasını sağlamak mümkün. Fakat
düşmanınızın bunu size yapma şansıda var. Tabii para konusunda
sıkıntınız yoksa sizin üzerinize konan ödülden daha fazla para koyup
korsanların düşmanınıza gitmesini sağlayabilirsiniz.

Uzay büyük yer
Her
gezegenin çevresinde bir yörünge alanı bulunuyor. Bu alan inşaatların
yapıldığı ve savaşların gerçekleştiği yer. Yörünge dışında her han gibi
bir inşaat veya savaş yapamıyorsunuz. Diğer gezegene gitmek istersek
çeşitli atlama noktalarından oraya ulaşmamız gerekiyor. Eğer düşük
ayarlarda bile oynuyorsanız size yeterli görselliği sağlayabiliyor.

Oyunumuzda
multiplayer seçeneği var. Tekli oyun senaryosu olmasa da bunu eğlenceli
multiplayer özelliği ile kapatmış. Oyun'un internet üzerinde oynayan
çok sayıda kullanıcı olması da bunun bir göstergesi aynı zamanda rakip
aramakta da hiç zorlanmıyorsunuz

Sins
of a Solar Empire şu aralar çıkan en iyi uzay stratejisi demek mümkün.
Grafikleri olsun oynanış biçimi olsun oynanmaya değer bir oyun.
İnternet üzerinde oynarken de kendinize rakip bulma konusunda hiç
sıkıntı çekmiyorsunuz ki bu da oyunun çok sevildiğinin resmi.

Sins Of A Solar Empire 1


Son yıllarda artan uzay stratejisi oyunları özellikle ülkemizde belirli
bir kitleye ulaştığı gibi, dünya çapında da gelişmeye devam ediyor.
Önce Master of Irion ardından, Sid Meier’s Alpha Centauri ve son olarak
da Galactic Civilizations serisi ile devam eden bu sıra tabanlı uzay
stratejisi oyunları Sins of a Solar Empire ile türünü devam ettiriyor.
Aslında Sins of a Solar Empire’ı diğerlerinden ayıran ufak bir özelliği
var. Oyun normal strateji oyunlarında olduğu gibi bul parçala’dan
ziyade oyunda gelişmek için bir şeyi göz önünde bulundurmamız
gerekiyor. Bunlar araştırma kurmaktan başlıyor ve en ufak askerî
birimin zırh gücüne kadar devam ediyor. Bunlara biraz sonra oyunu
detaylı anlatırken değineceğim; ama oyuna başlamayı düşünen arkadaşlara
küçük bir uyarı yapmak isterim ki, oyunda gelişmek, belirli bir güç
kazanmak ve işleri yola sokmak o kadar da kolay değil. Bu yüzden çok
sabırlı olup ince eleyip sık dokumamız lâzım. Ve bu nedenle de oyun
zaman zaman sıkıcı olacak şekilde uzayabiliyor. Ama oyunumuzun bir
diğer farkı da, bir hafta kas, oyunu bitir mantığıyla yürümemesi…
Oyunda Advent, TEC [Trade Emergency Coalition (koalisyon)] ve Vasari
olmak üzere toplam üç tane kullanılabilir ırk bulunuyor. Tabii ki
oyunda birçok ufak tür ve çeşitte düşmanlarla da karşılaşacağız, fakat
ilk başta bizi bu üçü ilgilendiriyor. Irkımızı seçtikten sonra oyuna
tek bir Home Planet'la başlıyoruz. Bu arada şunu da söylemem gerekir ki
oyunu adam gibi oynamak için düzgün seviyede İngilizce şart. Çünkü
oyunda birçok terim ve araştırma isimleri bulunuyor ve bunların ne
olduğunu bilmezsek işimiz çok daha zorlaşıyor. İlk başlarda Home
Planet'ımıza adam gibi bir savunma kurmamız lâzım çünkü oyunda sıkça
karşılaşacağımız korsanlar bizi hiç yalnız bırakmıyor. Tabii ki savunma
ve saldırı birimleri için ekonomi gerekiyor. Ekonomi için ise metal,
kristal ve para gücünü kullanıyoruz. Metal ve kristalleri gezegenlerden
elde ederken para ise gezegenlerimizdeki nüfusa bağlı olarak vergi ve
diğer işlerden sağlanıyor. Gezegenlerimiz dedim, çünkü oyunda tek bir
gezegen ile yetinmiyoruz. Koloni gemileri kurarak üzerindeki savunmayı
yok ettiğimiz gezegeni kendi himayemiz altına alıp üzerine halkımızı
yerleştirebiliyoruz. Aynı Osmanlı’nın gelişme politikası gibi… Oyundaki
birçok özellikten biri de teknoloji ağacımız. Teknoloji ağacımız da
Military ve Civilian yani Sivil ve Askerî olmak üzere iki koldan
oluşuyor. Sivil dalında sivillerle, ekonomiyle, gezegenler arası
ilişkilerle ilgili her türlü bina ve gelişmeler bulunuyor. Askerîde ise
tahmin edebileceğiniz gibi her türlü saldırı ve savunma, yani kısaca
ordu gücü ile ilgili binalar bulunuyor. Bu iki daldan sivil kısım da
kendi içinde üç kısma ayrılıyor. Bunların içinde en önemli olanı
kuşkusuz politika. Yani oyundaki stratejinizi nasıl geliştireceğinizi
buralara dayanarak yapıyoruz. Örnek vermek gerekirse korsanlar bütün
kainata yayılmış durumda ve kökü kazılamaz bir hâlde. Eğer bir
düşmanınız varsa, onun gezegeninin üzerine belirli bir ödül parası
koyarsanız kısa süre içinde korsanlar gezegene saldırmaya başlıyor.
Tabii ki bu sırf korsanlara özgü de değil. Herhangi bir ittifakçınız da
bunu yapabilir. Ve elbette ki bunu siz de yapabilirsiniz. Ama unutmamak
gerekir ki düşmanlarınız da sizin için aynı taktiği uygulamaktan
vazgeçmeyecekler. Eğer ekonominiz güçlüyse sizin üzerinize ödül koyan o
devleti, siz de aynı taktikle alt edebilirsiniz. Tabii bu, oyundaki
siyasetinizle alakalı. Ekonomi yerine askerî gücünüze güveniyorsanız
korsanlarla da başa çıkabilirsiniz…

Sins Of A Solar Empire 47cc5a97_sinsof

Sins of a Solar Empire’ı birçok oyundan o bölgedeki dominantlığı ile
ayıran bir diğer özellik ise araştırma bölümü. Oyunun zaten çok detaylı
olduğunu artık hepimiz biliyoruz ama yapımcılar yılmamışlar ve oyunu
mükemmel denilecek seviyeye getirmek için çok uğraşmışlar. Bu araştırma
-ya da teknik gücümüz de diyebileceğimiz- bölüm çok önemli. Samimi
söylüyorum oyun sanki buranın üzerine kurulmuş gibi. Yani yetenekler
hazırlanmış da oyun üzerine kurgulanmışcasına mükemmel. Gezegenin
dayanıklılık gücünden tutun da, dolaşan bir gemi üzerindeki silahların
gücüne kadar her şeyi araştırmalarımız sayesinde yapıyoruz. Tabii ki bu
kadar önemli olan bu araştırmalar da cep yakıyor ama plânını iyi yapıp
ben her tarafı ele geçiririm mantığı ile sadece ordu yönünde
çalışmazsanız dengeyi ayarlayabilirsiniz. Yaptığınız araştırmalar
sonucunda gezegeninize ait belirli bir teknoloji seviyesi ortaya
çıkıyor. Bu noktaya dikkat edin, çünkü düşmanınızı yoklamanın en iyi
yollarından birisidir…
Oyundaki savaşlar tabii ki sonsuz uzay boşluğunda yapılıyor. Kamera
açısını istediğimiz gibi ayarlayıp birimlerimizi komuta edebiliriz.
Kamera sistemi gerçekten hiçbir oyunda olmadığı kadar hassas
kurgulanmış. Faremizin orta tuşunu kullanarak ister tüm güneş sistemini
cepheden görebilir, ister birimlerin içine girerek yapılarını
inceleyebiliriz. Savaş içinde ise size kalmış. Büyük gezegen
savaşlarından birini yapıyorsanız daha geniş açılardan birimlerinizi
yönlendirmeniz faydalı olacaktır. Ama şunu yapmanızı tavsiye ederim ki
patlama efektlerini biraz daha yakından izlerseniz üzerinde ne kadar
çalışılmış olacağını anlarsınız. Sadece efektler değil, oyunun
grafikleri oyun bir strateji oyunu olmasına rağmen yeni nesil sıfatını
hak eden cinsten. Yapımcı firmayı tebrik etmek istiyorum ki savaş
birimlerini modellerken gerçekten çok çalışmışlar. Ayrıca büyük büyük
federasyon gemileri sanki gezegenmiş misâli kusursuz plânlanmış.
Federasyon gemisi dediğim genellikle savaştaki general veya
komutanların bulunduğu ana merkezî birimler. Bunlara dikkat etmenizi
öneririm zira attıkları bir iyon topuyla yok olma ihtimaliniz çok
yüksek olabiliyor. Seslerden bahsetmek gerekirse de özellikle
patlamalardaki ses efektlerine hayran oldum diyebilirim. Gerçekten
farklı farklı tonlarda çıkan sesleri çok iyi ayarlamışlar…

Oyunumuzda multiplayer seçeneği mevcut ve şu sıralar Web üzerinde
rağbet gören bir oyun. İsterseniz oyunun multiplayer seçeneklerinden
yararlanabilirsiniz ama bana göre oyunda eksi diyebileceğim nadir
şeylerden biri multiplayer modları; fakat yaşasın ki günümüz
teknolojisinin nimetlerinden yararlanarak oyuna çeşitli harita ve
modları internetten indirebiliyoruz. Sonuç olarak Sins of a Solar
Empire türünün en son çıkan ve en mükemmel ürünü diyebiliriz.
Stratejiye ilgi duyanlar için şiddetle tavsiye ediyorum. Ama şunu
belirtmem gerekir ki, uzun oyun süresi nedeniyle üzerinde bayağı
uğraşmanız gereken bir yapım… İyi oyunlar…
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://fuulloyun.eniyiforum.net
 
Sins Of A Solar Empire
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Sins of a Solar Empire:Entrenchment
» Restaurant Empire II
» Empire Earth II
» Marine Park Empire
» Lost Empire Immortals

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Programlar-Muzikler-Filmler-Oyunlar :: Oyunlar :: Simulasyon Oyunlar-
Buraya geçin: