admin Or General
Mesaj Sayısı : 1266 Rep Gücü : 0 Doğum Tarihi : 01/08/86 Kayıt Tarihi : 15/09/09 Yaş : 38 Nerden : Isparta
| Konu: Medieval Total War II:Kingdoms Çarş. Ara. 02, 2009 3:08 pm | |
| | : Kingdoms[EK Paket] |
| : Sanal Sürücü |
| : Max Payne |
| : 28 (200 MB) |
Windows XP SP2, Windows Vista CPU : Pentium 4 2.4GHz Ram : 1GB Ekran Kartı : Direct X 9 256Mb DIRECT X: DirectX 9 DVD Rom: 2X HDD: 9 Gb 2 yıl önce yine bu dönemlerde piyasaya çıkan Medieval 2: Total War oyunculara kendi imparatorluklarını yönetme ve tarihi değiştirme şansı veriyordu. Yakın zamanda çıkan genişleme paketiyle ise savaş ve strateji deneyimini hiç olmadığı kadar gerçek bir hale getiriyor. Sega ve Creative Assembly tarafından hazırlanan Medieval 2 oyunculara tüm dünyayı fethetmeyi vaat ediyor. Bakalım bunu ne kadar gerçekleştirebiliyor. Oyun, Medieval 2: Total War Kingdoms adını taşıyor. Bu oyunu çalıştırmak için öncellikle Medieval 2'ye sahip olmak gerekiyor. Daha sonra ise, Kingdoms onun üzerine kuruluyor. Kingdoms bir genişleme paketi olmasına rağmen, tek başına bir oyun olacak kadar büyük yeniliklere sahip. İlk göze çarpan yenilik ise, oyun 1400'lerden sonra da devam edebildiği için, dünya haritası üzerine Amerika'nın eklenmiş olması. İlk kez bir Total War oyununda, Amerika kıtası ve oradaki ırklar da oynanır hale geldi. Dört tane yeni senaryo, 23 oynanılabilir devlet ve 150’ye yakın yeni birim de, Kingdoms'ın eklentilerinden bir kaçı. Bunlar dışında, yeni müzikler, sesler ve kurallar gibi olmazsa olmaz değişiklikler de yapılmış... Kingdoms'ın geçtiği zaman ise dünya tarihinin en karışık olduğu dönemlerden birisi. Doğuda güçlenen Müslüman devletler, Batı'da sözleri geçmeye başlayan Pagan'lar tüm bunlar yaşanırken, devletlerin girdiği iç savaşlar ve çıkar kavgaları. Aynı zamanda dünya tarihini değiştiren, Kudüs'ü ele geçirmek için yapılan Haçlı Seferleri. Tüm bu kargaşa içerisinde hangi devleti seçerseniz seçin, işiniz zor olacak. Çünkü etrafta yaşayan bir dünya var. Aynı gerçek hayattaki gibi, ticaret anlaşmaları, isyanlar, suikastlar, evlilikler ve en önemlisi ufacık sorunlardan çıkan savaşlar. Talih cesurları sever Kingdoms bize seçebileceğimiz dört tane ana hikâye sunuyor. Bunlar tarihi gerçekler temel alınarak yaratılmış senaryolar. Olaylar tarihin normal akışıyla başlıyor. Ancak kontrol bize geçtikten sonra, dünya tarihini tekrar yazmak şansına sahip oluyoruz. Britanya, Haçlı Seferleri, Töton Şövalyeleri ve Amerika senaryolarından birini seçtikten sonra, oyun bizi dünyanın o anki durumu hakkında bir video gösterip bilgilendiriyor. Tarih bilgimizi genişlettikten sonra, liderlik yeteneklerinin sivrilme zamanı da geliyor. Karışımızda, dört mevsimi yaşayan ve her an yaşayan bir dünya haritası var. Öncellikle oyuna seçtiğimiz ırka ait, bölgelerde başlıyoruz. Dünya haritası üzerinde, sadece belli başlı yerleri görebiliyoruz. Yeni yerler keşfettikçe ve diğer devletlerle ilişki kurdukça, haritanın görüş mesafesi de artıyor. Tabii ki yeni devletlerle tanışmanın iyi olduğu kadar kötü yanları da var. Onlarla ticaret anlaşmaları yapmak, politik evlilikler ve kültürel faaliyetler sayesinde, devletin gücü artıyor. Ancak, bilgisayarın yapay zekâsı tarafından yönetilen, diğer devletlerle çeşitli anlaşmazlıklar yaşanabiliyor. Örneğin sizden çok ağır koşullara sahip anlaşmaları, imzalamanızı isteyen, barış karşılığında sizden toprak isteyen despot krallar var. Diplomasi yoluyla parlak çözümler üretilmezse, devletinizin ömrü pek uzun sürmeyebiliyor. Bu tarz detaylarla, yapay zekânın gerçekçiliği dikkat geçiyor. Ayrıca savaş alanında yapay zekâ adını hak ettiğini bol bol gösteriyor. Tilde (~) tuşuna basarak konsolu açın ve aşağıdaki kodları girin. Unutmayın! Gireceğiniz bütün kodlar büyük/küçük harf duyarlıdır. toggle_fow Fog of War'u açıp kapar. Girdiğiniz de bütün haritayı gösterir. auto_win "attacker/defender" Savaş ekranında bu kodu girin, saldıran taraf saldırıyorsa veya savumma yapan taraf o an savunma yapıyorsa "auto retaliate" tuşuna basarak savaşı kazanırsınız. add_money "miktar" Girdiğiniz miktar kadar para verir. process_cq "yapı adı" İnşa sırasındaki yapı anında tamamlanacaktır. give_trait"karakter adı" "özellik" "seviyesi" Bağlı olduğunuz tarafın generaline istediğiniz özellikleri verirsiniz. add_population "yapı adı" "miktar" Otomatik olarak bir şehre daha çok nüfus kazandırırsınız.
Link Kodu: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Link Kodu: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Link Kodu: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] | |
|